یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
جشن زادروز ۸۸ سالگی صدرا ذوالریاستین شیرازی برگزار شد

فارس- جمعی از ارادتمندان و دوستداران صدرا ذوالریاستین شیرازی در منزل وی گردهم آمدند وجشن تولد این شاعر را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، به همت گروه فرهنگی شاهدان شیراز و با حضور محمدرضا رفیعی راد مدیر عمارت تاریخی نصیر نظام و سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز و هما ایران پور نویسنده و شاعر و لیلا معدلی از فعالان فرهنگی و اجتماعی، همسر و دیگر اعضای خانواده ذوالریاستین شیرازی از جمله شعله و شراره ذوالریاستین که هر دو دستی بر شعر و ادب دارند، شنبه شب در آیینی دوستانه و صمیمانه جشن تولد هشتاد و هشت سالگی صدرای شعر پارسی را برگزار کردند.

مهرنگار اشراقی همسر پیشکسوت شعر و ادب فارسی ذوالریاستین شیرازی به گرمی پذیرای این جمع بود. این شاعر مطرح معاصر و منتقد ادبی با اظهار خرسندی از حضور اعضای گروه فرهنگی شاهدان شیراز، سروده‌های خود و نمونه‌های اشعاری از حافظ و سعدی، ابوالقاسم لاهوتی، کارو و …را با صدایی رسا و به شیوه‌ای حماسی قرائت و چند جلد کتاب از دفاتر شعری خود را در این مراسم بادستخط و امضای خویش به میهمانان این آیین اهدا کرد.

به گفته حسینی ارسنجانی فعال فرهنگ و رسانه فارس برپایی چنین آیین‌هایی که به تکریم مقام شامخ مفاخر علم و ادب و فرهنگ و هنر شیراز و فارس بینجامد تداوم خواهد داشت و گروه فرهنگی شاهدان شیراز وظیفه خود می‌داند در راستای معرفی و شناساندن چهره های نامدار و محبوب عرصه فرهنگ بعموم مردم و بویژه نسل نخبه و جوان معاصر تلاش کند.

وی بیان کرد: هدف این است که با انجام دورهمی‌های هفتگی و ماهانه و برپایی جشن تولد و یادمان‌ها و آیین‌های تکریم از چهره های نامدار فرهنگی، ادبی، هنری و ورزشی قدمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه برداشته و سهمی هر چند ناچیز در فرهنگ گستری شیراز و فارس داشته باشیم.

حسینی ارسنجانی در پایان اظهار کرد: راد مردانی صاحب ایده و بزرگان وادی فرهنگ و ادب همچون استاد صدرا ذوالریاستین در همه حال شایسته تقدیر و احترامند و ما به پاس عمری فرزانگی وفرهیختگی وی و بمنظور تکریم مقام علمی و ادبی او که از جمله شاعران مطرح و خوش ذوق شهر راز است ساعتی را گرد وجود پرمهرش جمع شدیم و جشن میلاد هشتاد و هشت سالگی اش را در حضور خانواده ادیب و هنرمند او برپا کردیم، باشد که یکصد و بیست ساله شدنش را جشن گیرند.

به گزارش ایبنا؛ صدرا ذوالریاستین شیرازی روز ۲۸ آذر ۱۳۱۵ در محله میدان شاه (تکیه نواب) شیراز دیده به جهان گشود و پس از ده‌ها سال کار و تلاش مجدانه و خدمات صادقانه در تشکیلات اداری و مدیریت‌های بانکی استان‌های مختلف کشور در سال ۱۳۵۹ به افتخار بازنشستگی نائل آمد. صدر الشعرای معاصر و شاعر یلدایی شیراز، دهها هزار بیت شعر سروده های وطنی و عاشقانه خود در قالب‌های مختلف شعری از جمله غزل، قصیده، مثنوی، رباعی و....را در ۲۰ عنوان دفتر ادبی و منظوم منتشر شده کرده و صدها عنوان مقالات و نقدهای ادبی در طی ده‌ها سال به قلم سترگ او در جراید و نشریات استانی از جمله در روزنامه های خبرجنوب، عصر مردم، تحلیل روز، نیم نگاه، افسانه و…مندرج شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالحمید زارع.. بازیگر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    سلام...درود ب پیشگاه شعرای والامقام دیار پارس. و هزاران سلام ب پیشگاه شاعر بلند آوازه جناب ذوریاستین شیرازی . مبارکباد عمرتان طولانی. با.
  • حمیدرضا معینی US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    به به عزیز دلم بسیار عالی ،کاری درخور فرهنگ وادب سپاس از برنامه ریزان
  • حمیدرضا معینی US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    به به عزیز دلم بسیار عالی ،کاری درخور فرهنگ وادب سپاس از برنامه ریزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها