چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
حاج قاسم نمادی از غیرت، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان بود

گلستان- راوی رویداد ملی «روایت حبیب» در گرگان گفت: حاج قاسم جلوه و نمادی از غیرت و استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در حجت الاسلام سید احمد موسوی از همرزمان سردار سلیمانی شامگاه سه‌شنبه به عنوان راوی در سومین رویداد ملی «روایت حبیب» که همزمان با ۴۰ زورخانه کشور و با شعار «شهید القدس» در زورخانه پوریای ولی گرگان برپا شده بود، گفت: حاج قاسم جلوه و نمادی از غیرت و استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان بود.

وی در ادامه به مصادیقی از غیرتمندی در وجود شخصیت سردار و جامعیت این نگاه فراتر از نگاه شیعی و سنی اشاره کرد و افزود: مشی و منش سردار سلیمانی و غیرتمندی اش الگویی ماندگار است.

حجت الاسلام موسوی در پایان ضمن ذکر خاطراتی از سردار در حضور جمعی از مسئولان، پهلوانان و ورزشکاران و نیز ارادتمندان به سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت، گفت: سردار مرد میدان بود و راه و مکتبش ادامه دارد و شایسته است این نگاه را در خود و جامعه تقویت کنیم.

حاج قاسم نمادی از غیرت، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان بود

در ادامه برنامه پس از مناسبت خوانی و شعرخوانی، اجرای نمایش با محوریت سردار سلیمانی و شهید یوسف الهی، اجرای سرود توسط گروه آوای رضوان و نیز ورزش باستانی، از همسر شهید مقداد مهقانی (فاطمه حاجی عباسی) دعوت به عمل آمد و به یاد شهید والامقام، نشان مروج فرهنگ پهلوانی به وی اهدا شد.

فاطمه حاجی عباسی، در این مراسم ضمن قدردانی از حوزه هنری گلستان و بانیان شکل‌گیری رویداد روایت حبیب، ضمن یادآوری برخی از خاطرات شهید، مطالبی را درباره سبک زندگی و ویژگی‌های رفتاری و ایمانی شهید و دغدغه‌هایش و نیز شهادتش نقل کرد.

به گزارش ایبنا، شهید مقداد مهقانی، بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان که در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به شهادت رسید. این شهید والامقام در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه دمشق در سحرگاه جمعه ۱۱ فروردین ماه سال جاری، مصادف با نهم ماه مبارک رمضان مجروح شد و شامگاه ۱۲ فروردین ماه بر اثر شدت جراحت به فیض شهادت نائل آمد.

حاج قاسم نمادی از غیرت، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها