چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
همه هنرمندان، کیهان‌بچه‌ها را با حمید می‌شناختند

محمدحسین صلواتیان، مدیرمسئول کیهان‌بچه‌ها، درباره مرحوم حمید ریاضی گفت: حمید ریاضی نزدیک به ۴۰ سال با کیهان‌بچه‌ها بود. هرچند با بچه‌ها رابطه مستقیم نداشت؛ اما هم دنیایشان را می‌شناخت و هم علاقه شدیدی به بچه‌ها داشت. ارتباط خیلی خوبش با نویسندگان و تصویرگران، دست ما را باز گذاشته بود و در نقد و بررسی آثار انصافاً کارشناس بود.

محمدحسین صلواتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نحوه آشنایی و ورودش به کیهان‌بچه‌ها و حضور مرحوم حمید ریاضی گفت: انگار همین دیروز بود که برای اولین‌بار او را دیدم، سال ۱۳۷۳: نزدیک به ۳۰ سال پیش. به عنوان مدیر هنری کیهان‌بچه‌ها، وارد جمع صمیمی کیهان‌بچه‌هایی‌ها شدم. مرحوم امیرحسین فردی ستون خیمه بودند. حمید هم با اخلاق محمدی‌اش و هم خنده‌های نمکی‌اش، همه را نمک‌گیر می‌کرد.

وی ادامه داد: رسول فلاح‌پور هم که تاج‌سر است و جای خودش را دارد. خانم نقی‌زاده، آقای گرجی عزیز، خانم کاوه و خیلی‌های دیگر، یکی از یکی بهتر. هرچند در سمت مدیر هنری مجله خیلی نماندم؛ ولی محبت یاران کیهان‌بچه‌ها از دلم بیرون نرفت. سال ۱۳۹۲ سال تلخی برای کیهان‌بچه‌هایی‌ها بود؛ چراکه امیرحسین فردی در پنجم اردیبهشت‌ماه از این جمع پَر کشید. اسفند ۱۳۹۲ بود که قرعه به نام من درآمد و مسئولیت مجله را به عهده‌ام گذاشتند.

صلواتیان از حضور مرحوم حمید ریاضی در کیهان‌بچه‌ها صحبت کرد: جمع کیهان‌بچه‌هایی‌ها هنوز گرم و صمیمی بود. وجود حمید ریاضی، آقا رسول و خانم نقی‌زاده مانع از بهم‌خوردن جمع شده بود. زمان زیادی نگذشت که رسول فلاح‌پور بازنشسته شد و ما از حضورش محروم شدیم. مدتی بعد هم حمید بازنشسته شد؛ ولی همچنان در جمع کیهان‌بچه‌هایی‌ها بود. بیماری خزنده‌اش که ناشی از دوران مصدومیت شیمیایی در جبهه بود، کم‌کم سوی چشمانش را گرفت. تا جایی که دیگر فقط یک چشمش آن هم با درصد پایینی سو داشت. این شد که دیگر نتوانست بیاید و ما از حضورش محروم شدیم.

مدیرمسئول کیهان‌بچه‌ها ادامه داد: حمید ریاضی نزدیک به ۴۰ سال با کیهان‌بچه‌ها بود. همه هنرمندان، کیهان‌بچه‌ها را با حمید می‌شناختند. مسئولیت اصلی‌اش، مدیر فنی مجله بود؛ ولی هر کاری از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد. هرچند با بچه‌ها رابطه مستقیم نداشت؛ اما هم دنیایشان را می‌شناخت و هم علاقه شدیدی به بچه‌ها داشت. ارتباط خیلی خوبش با نویسندگان و تصویرگران، دست ما را باز گذاشته بود و در نقد و بررسی آثار انصافاً کارشناس بود.

حمید ریاضی

صلواتیان از حضور مرحوم حمید ریاضی در جبهه‌های جنگ بیان کرد: حمید ریاضی بهترین دوران زندگی‌اش را در جبهه گذرانده بود. بانکی از خاطرات دفاع مقدس بود. هرچند بیان بسیار خوب و دلنشینی داشت؛ اما افسوس که به‌ندرت از خاطرات جبهه و جنگش حرف می‌زد. نمی‌خواست داشته‌هایش را ارزان خرج کند. همه را با خودش برد.

وی در انتها گفت: وقتی داشتند آقاحمید را دفن می‌کردند، خیلی غمگین بودم. لحظات سختی بود؛ ولی اگر از ته دلم بپرسی؛ به حالش غبطه می‌خوردم. در این دورانی که ابتلائات و فتنه‌های آخرالزمانی خیلی‌ها را زمین زده، سالم رسیدن به آن طرف کار هر کسی نیست. حمید ریاضی جسمش مجروح و آسیب‌دیده بود؛ ولی خدا را شکر که سالم به آن طرف رسید، خیلی سالم. روحش شاد. واقعاً خوش به حالش.

به گزارش ایبنا؛ حمید ریاضی، جانباز شیمیایی دفاع مقدس و مدیر اجرایی سابق مجله کیهان‌بچه‌ها دوشنبه (۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲) در ۷۲ سالگی درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط