سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
نهج‌البلاغه بیانگر گره خوردن علم، تجربه و تخصص با انسانیت و بندگی خداوند است

یزد - رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به اهمیت توجه به نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی، گفت: نهج البلاغه بیانگر گره خوردن علم، تجربه و تخصص با انسانیت و بندگی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در دانشکده امام علی (ع) یزد با اشاره به اهمیت توجه به نهج البلاغه در جامعه اسلامی گفت: امروز نهج البلاغه می‌تواند نقشه راهی برای جامعه اسلامی باشد و ما می‌توانیم از این طریق از علم، تجربه و تخصص به انسانیت و بندگی خداوند متعال برسیم.

وی افزود: گره خوردن دین و معنویت با کار و تولید می‌تواند فضای جدیدی برای ما فراهم آورد که این کنفرانس می‌تواند گامی در این مسیر باشد زیرا دانشگاه فنی حرفه‌ای با اندیشه متعالی می‌تواند با ترویج نهج البلاغه فضای مناسبی را دنبال کند.

آیت الله دین پرور بیان کرد: اگر می‌خواهیم در فعالیت‌های خود به موفقیت دست پیدا کنیم باید در کنار فن و تخصص به مباحثی همچون معنویت، انسانیت و معارف الهی چنگ بزنیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به فضائل حضرت‌امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: آن حضرت آنطور که بیان می‌کنند فقیر نبوده اند بلکه ایشان با دسترنج خود هزار بنده را خریده و آزاد کردند و حتی برخی از چاه‌هایی که حفر کردند همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: کارآفرینان و کارفرمایان باید به مسئولیت خود در قبال کسب ثروت و قدرت نسبت به زیردستان خود و نیازمندان توجه داشته باشند.

آیت الله دین پرور بیان کرد: امروز متأسفانه انسانیت را در بسیاری از اتفاقات مانند اتفاقات و کشتار مردم بیگناه غزه را گمشده می‌بینیم و متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورها نیز در مقابل آن سکوت کرده‌اند.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: اگر می‌خواهیم موفق شویم باید نهج البلاغه و قرآن‌کریم را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جامعه علاوه بر دنیا به معنویت نیز دست پیدا کنیم.

کنفرانس علمی تخصصی نهج البلاغه به مدت دو روز به میزبانی دانشکده فنی امام علی (ع) یزد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط