سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
وعده امینی برای ترویج ادبیات در بستر جشنواره فیلم فجر

دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد تمهیدات جشنواره برای ترویج کتاب‌های مورد اقتباس واقع‌شده در فیلم‌های جشنواره و امکان حضور اهالی ادبیات در لیست داوران این دوره، گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت کلام الله مجید آغاز شد. سپس تیزری از فیلم‌های حاضر در جشنواره چهل‌ودوم پخش شد.

مجتبی امینی در آغاز صحبت خود، ضمن خوش‌آمدگویی به اصحاب رسانه، مطرح کرد: امسال جشنواره پرشوری را به واسطه آثار زیبایی که هنرمندان تولید کرده‌اند، داریم.

وی افزود: با توجه به تقاضای بالای فیلم‌سازان، هیئت انتخاب کار سختی داشت و حدود ۱۰۶ اثر به دبیرخانه رسید و بازبینی شد. همچنین ۵۱ فیلم‌اولی متقاضی حضور بودند که به واسطه احترام به همه اهالی سینما، بخش فیلم‌های اول به این دوره با ۱۲ اثر به جشنواره اضافه شده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به این صورت بوده که ما امسال به دلیل حضور ۳ پویانمایی و ۱ فیلم داستانی، امسال جشنواره میزبان دانش‌آموزان در قالب اردوها خواهد بود.

امینی تصریح کرد: آثار حاضر در جشنواره از اقلیم مختلف در کشور ساخته شده و این یک خبر خوب است. همچنین در حوزه اجتماعی، کودک و نوجوان، طنز، دفاع مقدس فیلم‌های خوبی را در این دوره شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در مجموع گرافیک کلان جشنواره، طیف‌های رنگی گوناگون را دارد.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به فیلم‌های این دوره، در حوزه پویانمایی با آموزش و پرورش هماهنگ شده تا صبح‌ها سانسی برای مدرسه‌ها برنامه‌ریزی شود تا ۵ فیلم حوزه کودک را صبح‌ها نمایش دهیم و در خدمت دانش آموزان باشیم.

امینی درباره مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: جشنواره چند سال افتتاحیه نداشت و باتوجه به همدلی که بین مخاطبان سینما و خانواده سینمای وجود دارد امسال با یک افتتاحیه منسجم در تالار وحدت جشنواره را شروع می‌کنیم و بزرگداشت خواهیم داشت.

همچنین در افتتاحیه امسال شاهد بزرگداشت ۴ پیشکسوت از جمله محمدرضا علی‌قلی، پرویز شیخ‌طادی در حوزه کارگردانی و فریبا کوثری و ابولفضل پورعرب در حوزه بازیگری هستیم.

او بیان کرد: در جریانیم که دوستان ما در خانواده سینما شبانه روز و در شرایط سخت زحمت می‌کشند و می‌جنگند تا آثار سینمایی خلق کنند و به زمان جشنواره سینمای ایران برسانند و اگر شرایط پخش برای صنوف در شرایط مختلف میسر نشود، ممکن است دلخوری پیش آید.

دبیر جشنواره فیلم فجر توضیح داد: به همین دلیل امسال با برنامه‌ریزی مدیریت خانه سینما مجموعه‌ای در اختیار اهالی خانه سینما قرار گرفت و اهالی خانه سینما با ثبت نام و دریافت کارت می‌توانند مانند اهالی رسانه فیلم‌ها را با آرامش و احترام تماشا کنند. همین کار هم برای صنف تهیه‌کنندگان انجام شده است.

دبیر این دوره از جشنواره اعلام کرد: ما سعی کردیم موضوعات مختلفی را امسال در دستور کار قرار دهیم که همه تکیه بر موضوع احترام بر اهالی سینما و پیشکسوتان است به همین دلیل شعار ما در سال گذشته و امسال بر پایه اخلاق‌مداری است‌.

وی افزود: در اولین روز بلیط فروشی مردمی با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شدیم که این استقبال ویژه به ما انرژی مضاعف داد.

امینی مطرح کرد: امسال از ۷۸ کشور با ۶۲۱ اثر در حوزه بین‌المللی به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اثر ارسال شد که از این استقبال خوب خوش‌حال هستیم.

وی افزود: بخش ویژه‌ای که در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال شاهد آنان خواهیم بود؛ بخش «فلسطین؛ روح و دم» است که با توجه به اتفاقات مهم جهانی در رابطه با فلسطین، خوش‌حالیم که جشنواره فیلم فجر با این بخش، اثربخشی و واکنشی در این رابطه داشته است. امسال بخش «فلسطین؛ روح و دم» به صورت غیرقابتی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوالی در مورد تمهیدات جشنواره برای حضور و ترویج کتاب‌های مورد اقتباس واقع‌شده در فیلم‌های حاضر جشنواره و امکان حضور اهالی ادبیات در لیست داوران این دوره، گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط