یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
«بازار و دولت در ایران» به چاپ سوم رسید

کتابِ «بازار و دولت در ایران» تلاشی است برای محک زدنِ دیدگاه‌های مرسوم در مورد نقش سیاسی بازار از طریق طرح پرسشی ناظر بر فاعلیت پررنگ سیاسیِ بازار از اعتراض به قرارداد رژی تا انقلاب 1357، در مقایسه با نقش منفعل وی پس از آن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بازار و دولت در ایران» با عنوان فرعی سیاست مکان بازار تهران تالیف آرنگ کشاورزیان با ترجمه ابراهیم اسکافی از سوی نشر شیرازه به چاپ سوم رسید.

کتابِ «بازار و دولت در ایران» نخست تلاشی است برای محک زدنِ دیدگاه‌های مرسوم درباره نقش سیاسی بازار از طریق طرح پرسشی ناظر بر فاعلیت پررنگ سیاسیِ بازار از اعتراض به قرارداد رژی تا انقلاب ۱۳۵۷، در مقایسه با نقش منفعل وی پس از آن. دوم تلاشی است برای پاسخ به همین پرسش از طریق مفهوم‌پردازیِ بازار همچون مجموعه‌ای از شبکه‌ها که در کنش‌های شخصی اعضایش حک شده‌اند و در تعامل با دیگرِ همتایان، نمودی عینی می‌یابند.

به این اعتبار، علاوه بر موشکافی‌های بدیع در انواع ارتباطاتی که هویت بازار در ایران را می‌سازند، کتاب حاضر را می‌توان تشریک مساعیِ جدی‌ای دانست در مبحث ناظر بر فاعلیت سیاسی گروه‌های اجتماعی و نهادهای سیاستگذاری که همواره هم از جذّاب‌ترین و هم از مناقشه‌انگیزترین مباحث معطوف به مطالعۀ نظریه‌ها و تجارب دوران‌های گذار در جامعه‌شناسی سیاسی بوده‌است.

کتاب «بازار و دولت در ایران» تالیف آرنگ کشاورزیان با ترجمه ابراهیم اسکافی در ۳۹۲ صفحه و بهای ۳۲۵ هزار تومان از سوی نشر شیرازه به چاپ سوم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها