پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
لزوم تشویق فرزندان به حضور در نمایشگاه کتاب هرمزگان از سوی خانواده‌ها

هرمزگان - رئیس مرکز امور قرآنی هرمزگان درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، بر لزوم تشویق فرزندان به حضور در نمایشگاه کتاب هرمزگان از سوی خانواده‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد باقر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در آستانه آغاز هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ارزشمندی، تاثیرگذاری و اعجاز کتاب گفت و افزود: کتاب معجزه است و معجزه می‌کند.

وی ادامه داد: زندگی افراد موفق را که با دقت بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که بیشتر از افراد معمولی، اهل کتاب و کتابخوانی بوده‌اند و شاید هم یکی از دلایل برتری آن‌ها نسبت به دیگران نیز همین بوده باشد.

حجت‌الاسلام باقر زاده با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب، گفت: ایشان درباره اهمیت کتاب می‌فرمایند: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.»پس می‌تواند گفت کمال انسان در داشتن دانش بروز و توامان است بنابراین جایگاه نمایشگاه کتاب و اهمیت مطالعه اینجا مشخص می‌شود.

او اذعان داشت: مطالعه قطعاً تأثیر مهمی بر موفقیت فرزندان در زندگی دارد. مهارت آموزی مطالعه در زمان کودکی باعث بهبود کیفیت زندگی فرزندان آینده جامعه است. زیرا خواندن برای بچه‌ها تنها یک تفریح سرگرم‌کننده نیست، بلکه مسیری با امکانات نامحدود برای یادگیری درباره‌ی افراد و اندیشه‌های دیگر است. این موضوع ما را مجاب می‌کند تا فرزندان خود را به حضور در نمایشگاه‌های کتاب، اماکن فرهنگی و مطالعه و اندیشیدن تشویق کنیم.

به گزارش ایبنا: هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ️۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در خیابان بازرگانی محله امیرآباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها