سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
«دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی» مهمان نمایشگاه کتاب بندرعباس شد

هرمزگان - نمایشگاه عکس حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با تصویری از دختر شهیدی «کاپشن صورتی با گوشواره قلبی»، در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نمایشگاه عکس وقوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالگرد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از امروز سه شنبه (۲۴ بهمن) در ضلع غربی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در راستای نمایشگاه تاریخی عکس انقلاب اسلامی گشایش یافت.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با ابراز تاسف از این حادثه ناگوار گفت: این نمایشگاه با ۴۰ عکس به مناسبت چهلمین روز شهادت هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان و به یاد این شهدا برگزار شد.

محمد میردادی ادامه داد: علاوه بر گرامی‌داشت یاد و نام شهدا، برگزاری نمایشگاه برای بیان این موضوع است که بگوییم کسی که کتاب بخواند هیچگاه دچار افراط و تفریط نمی‌شود. افراطی که در حادثه تروریستی کرمان باعث شهادت عده‌ای افراد بی‌گناه شد نتیجه کتاب نخواندن است بنابراین برگزاری این نمایشگاه عکس در کنار نمایشگاه کتاب می‌تواند این مفهوم را برساند که نتیجه کتاب نخواندن منجر به حوادث این چنینی می‌شود که جان انسان‌ها را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از همه بازدید کنند تقاضا داریم که به‌یاد شهدای کرمان از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.

در این رهگذر زبیر بهرامی از نوجوانان بازدید کننده از این نمایشگاه عکس گفت: دلمان از حادثه وحشتناک خون شد.از اینکه هموطنانمان را بر علت افراط و نادانی عده‌ای ناآگاه و بدون هیچ دلیل خاصی از دست دادیم به شدت موجب ناراحتی‌مان شد.

«دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی» همان نمایشگاه کتاب بندرعباس شد


وی افزود: به عنوان یک نوجوان، دیدن این صحنه‌های دلخراش برای ما بسیار دردناک و دردآور است. من واقعاً از این موضوع بسیار متاسف شدم.

امیرمحمد رازمند دانش آموز کلاس هشتم کلاس مدرسه امیرکبیر از شهادت دو تن از بستگانشان گفت و افزود: فائزه مثل من یک نوجوان بود و مثل همه مردم حق زندگی داشت.

رازمند ادامه داد: این شهدا به اتفاق خانواده برای حضور در مراسم سردار سلیمانی رفتند که این اتفاق دردناک افتاد.

محمد یوسف رجبی از دیگر نوجوانان بازدید کننده بود که گفت: ما از اینکه این حادثه دردناک را در سرزمینمان دیدیم بسیار غمگینیم و برایمان سنگین بود. امیدوارم که روزی بتوانیم جواب این دشمنان نابکار را بدهیم.

ویانا سلیمانی از دختران نوجوان بندرعباسی نیز با حضور در کنار عکس دختر گوشواره قلبی گفت: خیلی دردناک است که بچه در این سن شهید بشود. آن تروریست‌های کوردل کاری کردند که این حادثه غمگین تا همیشه در ذهن ما باقی بماند.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط