سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
«پدر گواردیولا» را از یک رخداد واقعی ساختم

سعید نعمت‌اله، کارگردان و نویسنده سریال «پدر گواردیولا» که از شبکه نمایش خانگی پخش شد، می‌گوید: داستان سریالش کاملاً واقعی است. نعمت‌اله درباره علاقه‌اش به انتخاب داستان‌های جدی و تلخ تاکید می‌کند که «هیچ‌وقت کاری نکردم که دور از جامعه باشد چون نمی‌توانم چشمانم را روی تلخی‌ها ببندم.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ششمین قسمت از برنامه «کافه نقد» رادیو نمایش با هدف تحلیل و بررسی تولیدات شبکه نمایش خانگی با اجرای مهران ده‌نمکی و با حضور سعید نعمت‌اله، نویسنده و کارگردان سریال «پدر گواردیولا» از رادیو نمایش پخش شد.

سریال «پدر گواردیولا» به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و محسن حیدری مرداد ۱۴۰۲ از پلتفرم تماشاخونه پخش شد. مهران مدیری، ستاره اسکندری، حمید فرخ نژاد، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، سیامک صفری، نرگس محمدی و … از بازیگران «پدر گواردیولا» هستند.

سعید نعمت‌اله ابتدا در مقدمه‌ای درباره داستان «پدر گواردیولا» این‌گونه گفت: فصل اول سریال ۱۰ قسمت و فصل دوم ۱۱ قسمت بود که از تماشاخونه پخش شد. سال‌های پیش یکی از دوستانم قصه زن و شوهری را تعریف کرد که در کرج در سینمای متروکه زندگی می‌کردند، هر دوی آنها اعتیاد داشتند و به صورت اتفاقی بچه‌دار می‌شوند. من مشتاق شدم این زوج را ببینم؛ چراکه قصه عجیبی داشتند.

وی تاکید کرد: هیچ وقت کاری نکردم که دور از جامعه باشد. چه کسی بپسندد و چه کسی نپسندد. واقعیت این است که جامعه ما کارتن‌خواب دارد، حال این زوج شانس داشتند و در داخل سینما زندگی می‌کردند. «پدر گواردیولا» بر اساس داستان واقعی نوشته شد. من بعدها توانستم فرزند این زوج را هم ببینم.

نعمت‌اله درباره لوکیشن اصلی سریالش هم گفت: آن سینمای متروکه در منطقه جوادیه تهران بود اگرچه سینماهای مختلف را دیده بودیم ولی من اینجا را پسندیدم. چالش‌های سریال کم نبود اما من آدمی نیستم که کاری را نیمه‌تمام بگذارم. هر چالشی که بود، با گروه پشت دوربین که جزو بهترین‌ها بودند سپری شد.

کارگردان «پدر گواردیولا» سپس به روند اخذ مجوز از ساترا اشاره و خاطرنشان کرد: شورای صدور مجوز انتشار ساترا یکسری نکات پیرامون سیگار کشیدن بازیگران داشت. قبل از پخش هم باید از ساترا مجوز تولید می گرفتیم که در آن مرحله هم اعضای شورای صدور مجوز تولید نکاتی داشتند که به بدنه داستان لطمه نمی‌زد. اینکه توانستم «پدر گواردیولا» را پشت سر بگذارم دلم غنج می‌رود. به هر حال رقابت‌های عجیب و غریبی بین پلتفرم‌هاست.

نویسنده سریال‌های «زیر هشت»، «رستگاران»، «جراحت»، «مادرانه»، «مدینه» و «دیوار» همچنین درباره نگاهش به حفظ کیان خانواده در آثارش هم توضیح داد: به دلیل تربیت خانوادگی و خانواده پر جمعیتی که داشتم، آموختم رکن اصلی زندگی خانواده است. فداکاری، جان دادن برای همدیگر و خیانت نکردن را برای خانواده اختراع کردند. من محوری مهمتر از خانواده نمی‌شناسم. من اگر قصه کوتاه یا فیلمنامه نوشتم، خانواده در آن نقش داشت. بعد از هر سرخوردگی و شکستی که نصیب آدم می‌شود، خانواده ترمیمش می‌کند. همچنان این سنت یعنی حفظ کیان خانواده در کارهایم تاثیرگذار است.

سعید نعمت اله درباره اینکه چرا همیشه داستان های تلخ را برای کارهایش انتخاب می‌کند؟ اینگونه بیان کرد: من در این جامعه زندگی می‌کنم و نمی توانم چشم خودم را روی تلخی‌ها ببندم. هیچکدام از این تلخی‌ها را از خانه پدری‌ام نیاوردم! همه این تلخی‌ها را همین جا دیدم. از روز اول من و آقای نوروزبیگی می‌دانستیم که می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که داخلش مثلث‌های عاشقانه رنگی نیست. اگر مثلث‌های عاشقانه دارد، این مثلث تا حدودی بوی خون می‌دهد و کدر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها