چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کتاب «به توان هایتک» رونمایی شد

خراسان‌رضوی - نمایشگاه و همایش بزرگ رونمایی از کتاب «به توان هایتک» با عنوان «روایت یک رویش دانش‌بنیان» با حضور جمعی از کارآفرینان و نوآوران کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، نمایشگاه و همایش بزرگ رونمایی از کتاب «به توان هایتک» عصر سه‌شنبه در تالار خیام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در این رویداد کارآفرینانه مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد «فناوری» و «نوآوری» را پیشانی دانشگاه فردوسی مشهد دانست و گفت: باید با همکاری استادان و دانشجویان فناور بتوانیم به دنبال برنامه توسعه آینده کشور در تولید علم و ثروت و اقتصاد دانش‌بنیان هم تاثیرگذار و دانشگاهی تمدن‌ساز بر اساس باشیم.

کتاب «به توان هایتک» رونمایی شد


وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد ۱۳ دانشکده دارد که در این میان دانشکده مهندسی چشم امید این دانشگاه است و امیدواریم با همکاری این دانشکده بتوانیم تحولی شگرف در شرق کشور ایجاد کنیم و هرساله کتاب‌ها و محصولات فناورانه بسیاری را در این دانشگاه رونمایی کنیم.

در این برنامه از کتاب «به توان هایتک» نیز رونمایی شد. «به توان هایتک» روایتی است از تأسیس و پیشرفت‌های غرورانگیز شرکت دانش‌بنیان «آهار» مشهد. مهندسان جوان این شرکت، به‌ویژه در تنگاهای وابستگی و تحریم که بخش‌های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دادند.

شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌کم به طراحی سیستم‌های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.

این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌های کنترل آهار استفاده می‌کنند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «به توان هایتک» با تحقیق بهزاد دانشگر، نگارش شبنم غفاری حسینی در ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها