چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره قیمت کتاب‌های درسی: ارزان است

وزیر آموزش و پرورش، قیمت کتاب درسی در ایران را مناسب و ارزان اعلام کرد و از افزایش هزار میلیارد تومان دیگر برای تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید خبر داد.

رضا مرادصحرائی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره افزایش قیمت کتاب‌های درسی بیان کرد: افزایش قیمت کتاب‌های درسی طبیعی است و هر سال متناسب با نرخ تورم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت کتاب‌های درسی در ایران بسیار ارزان است، افزود: در جلسه هفته گذشته دولت، هزار میلیارد تومان یارانه چاپ کتاب درسی به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتاب اضافه شد تا بتوانیم به قیمتی که اکنون اعلام شده دست پیدا کنیم.

مرادصحرایی ادامه داد: هزینه همه کتاب‌های درسی کلاس اول، حدود ۷۰ هزار تومان است در حالی‌که یک عنوان کتاب بیش از ۳۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین اختصاص این یارانه به سازمان پژوهش موجب شد تا کتاب با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

وی تقویت سیاست حمایتی دولت در بخش تولید کتاب درسی را مطابق با افزایش هزینه‌های تولید کتاب اعلام کرد و گفت: قیمت کتاب‌های درسی سال جدید که اعلام شده، براساس یارانه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی است و اگر قرار بود کتاب‌های درسی با یارانه قبلی یعنی هزار و ۱۰۰ میلیون تومانی، قیمت‌گذاری شود، قیمت‌های جدید افزایش درخورتوجهی پیدا می‌کرد؛ بنابراین هزار میلیارد تومان دیگر برای کمک به مردم از دولت یارانه گرفتیم و در نهایت قیمت را اعلام کردیم؛ علت تاخیر اعلام زمان ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیز همین بود که بتوانیم از دولت یارانه بگیریم‌.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره سیاست آموزش و پرورش در استفاده از کاغذ ایرانی در چاپ کتاب‌های درسی بیان کرد: این سیاست ادامه دارد و کاغذ همه کتاب‌های درسی، ایرانی است.

رضا مرادصحرائی درباره حمایت از دانش‌آموزان برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران، برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این وزارتخانه همواره به دانش‌آموزان توجه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها