پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
از یک عاشقانه تاریخی تا تلاش دانشمند زن ایرانی برای نجات زمین

وجیهه سامانی، نویسنده و منتقد ادبی برای پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران عاشقانه‌ای تاریخی و کتاب‌هایی در ژانر علمی تخیلی را معرفی کرد.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. وجیهه سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا عنوان کرد: رمان «یاس کبود» نوشته راضیه تجار از نشر کتابستان گزینه خوبی است. این کتاب یک رمان عاشقانه تاریخی است که به برهه‌ای از تاریخ معاصر می‌پردازد؛ زمانی که رضاخان به تخت می‌نشیند و دوران کشف حجاب است و داستان عاشقانه‌ای در خلال این اتفاقات به وجود می‌آید که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

این نویسنده با بیان اینکه رمان «ماه و بلوط» نوشته محسن مومنی که از تازه‌های انتشارات سوره مهر است هم برای علاقه‌مندان به جنگ در حوزه کردستان جذاب است، افزود: این رمان تاریخی به حوادث مربوط به کردستان و مردمان غیور کرد می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب و دفاع مقدس داشتند. با اینکه این اثر، رمان است اما به دلیل اینکه به درستی از حوادثی که رخ داده استفاده کرده در زمره تاریخ شفاهی هم قرار می‌گیرد اما در قالب رمان به مخاطب ارائه شده است.

سامانی همچنین به رمان «سپر» اشاره کرد و گفت: این اثر نوشته مصطفی رضایی، از انتشارات معارف در ژانر علمی تخیلی است. موضوع کتاب در مورد زمانی است که فعل و انفعالات خورشید وارد یک فرایند غیر طبیعی شده و سکونت در زمین به خطر افتاده است. این کتاب درباره آینده است که یک دانشمند زن ایرانی نقش‌آفرینی و برای نجات زمین تلاش می‌کند. این گونه داستان‌ها برای نوجوان امروز ایران و برای حس غرور ملی، خودباوری، اتکا به خود و تحقق شعار ما می‌توانیم، بسیار موثر است. همچنین رمان «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار، از نشر معارف به شکار پهپادها توسط ایران اشاره دارد که ایران بزرگترین پهپاد جاسوسی اسرائیل را سالم به زمین نشاند و از روی آن نمونه‌ای ساخته شد. این سبک کتاب‌ها نیز غرور و عزت نفس را در مخاطبان تقویت می‌کنند.

این نویسنده به مربیان و والدین نیز مطالعه مجموعه چهار جلدی «راه رشد، الگوی دینی تربیت کودک و نوجوان» از نشر معارف را پیشنهاد کرد و افزود: این کتاب چهار جلدی اطلاعات و مطالبی که خانواده‌ها برای تربیت فرزندان با تکیه بر احادیث و روایات بر سبک الگوهای دینی اسلامی نیاز دارند منطقل می‌کند. کتاب «آن مرد بی‌نهایت» نوشته محمدعلی عباسی اقدم از نشر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی نیز روایت‌های کوتاهی از سبک و سلوک امام خمینی (ره) را روایت کرده و اطلاعات خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند.

از یک عاشقانه تاریخی تا تلاش دانشمند زن ایرانی برای نجات زمین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها