یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
چاپ دوم «نبرد مخفی علیه ایران» در نمایشگاه کتاب

انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران چاپ دوم کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» را در نمایشگاه کتاب ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» به چاپ دوم رسید. دو کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن تا ناکامی» که برای اولین بار در قالب یک اثر عرضه شده بود با استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ مواجه شد. «نبرد مخفی علیه ایران» ترجمه کتاب THE SECRET WAR WITH IRAN نوشته رونن برگمن و «نیم قرن تا ناکامی» (پاسخ آن) به قلم عباس سلیمی‌نمین در انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در سال ۱۴۰۱ در شمارگان سه هزار نسخه و در حجم ۸۵۰ صفحه به بازار نشر راه یافت و در پایان سال ۱۴۰۲ به سبب استقبال مخاطبان، ناشر ناگزیربه تجدید چاپ آن شد.

چاپ دوم این اثر همراه با ویرایش جدید در شمارگان دو هزار نسخه اکنون در خدمت اهل مطالعه قرار دارد. برخی صاحب‌نظران معتقدند جنایات گسترده نژادپرستان در غزه شناخت این صهیونیست‌ها را برای جوانان به یک ضرورت مبدل ساخته است. برگمن در کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» به بسیاری از برنامه‌های خصمانه ضد ایرانی نژادپرستان صهیونیست حاکم شده بر فلسطین، از روز ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ به بعد پرداخته است. ترجمه کتاب این نویسنده صهیونیست و چاپ آن به همراه نقد تفصیلی در قالب یک کتاب دیگر زمینه شناخت عالمانه اهداف تأسیس پایگاه غرب در منطقه را رقم می‌زند.

رونن برگمن، روزنامه‌نگار، نویسنده و از تحلیل‌گران امور نظامی-امنیتی اسرائیل است. او کتاب‌هایی درباره ایران نوشته از جمله کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» که توسط حسین جاجرمی ترجمه شده است. در پایان کتاب عباس سلیمی‌نمین، پژوهشگر تاریخ معاصر نقدی مفصل با عنوان «نیم قرن تا ناکامی» در صدد پاسخگویی به نوشتار غلط، سست و بی‌پایه او داده است.

کتاب در پنج پخش تدوین شده است که عنوان سربخش‌های آن عبارتند از: «آغاز طوفان»، «جنگ پنهان»، «جنگ جهانی»، «دومین ظهور حزب‌الله» و «اولین بمب شیعه». در صفحات نخست کتاب در معرفی نویسنده آمده است: «رونن برگمن نویسنده کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» (۲۰۰۸ م) برخلاف معمول هیچ‌گونه ابایی از آشکار شدن ارتباط خود و آثار مکتوبش با «موساد» و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ندارد. او که یادداشت‌نویس روزنامه زرد «یود یموت آهارانوت» است اثر دیگری نیز پیرامون ترورهای صهیونیست‌ها از قبل از اشغال فلسطین تا به حال تحت عنوان «برخیز و اول تو بکش» (۲۰۱۸ م) منتشر ساخته است. کتابی که در این سال «جایزه ملی کتاب یهودی» را از آن خود ساخته است.»

چاپ دوم کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» در انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها