سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
مجموعه داستان «مرمرهای سرخ» منتشر شد

مجموعه داستان «مرمرهای سرخ» به دبیری سودابه حمزه‌ای با موضوع شهدای مظلوم حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و شهدای اغتشاشات اخیر، منتشر شد.

‌به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان‌های این کتاب، داستان های فراخوان خون نگاشت درباره شهدای حرم شاهچراغ علیه‌السلام و شهدای اغتشاشات است که از آبان تا دی ماه ۱۴۰۱ ه ش به همت بانوان نویسنده انقلابی (بنا) با همکاری انتشارات کتاب جمکران برگزار شد و داستان های منتخب به صورت مجموعه داستان منتشر شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

جامعه اسلامی نمود حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی است ولی از نظر دشمنان این جامعه اسلامی و مدنیت اسلامی نباید شکل بگیرد زیرا بعد از آن دولت سازی و سپس تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد که واقعاً سلطه استکبار و استعمار غرب، آمریکا، صهیونیست و همه را در هم می شکند، فلذا این اتفاقات اخیر رخ داد.

«مرمرهای سرخ» نخستین مجموعه داستان با محوریت شهدای حرم شاهچراغ (ع) و شهدای اغتشاشات است. داستان‌های این مجموعه با قلم شیوا و نثری روان و ساده، پرده از این اتفاقات غم‌انگیز برمی‌دارد و مخاطب را با شهدای این حوادث آشنا می‌کند. این مجموعه داستان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف روشن‌سازی شهدای مظلوم شاهچراغ و شهدای اعتشاشات منتشر شده است.

مجموعه داستان «مرمرهای سرخ» به سرپرستی سودابه حمزه‌ای در ۱۱۰ صفحه و با قیمت ۷۰ هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

صدایش در ولوله جمعیت گم شد دستی از پشت سر روسری‌اش را کشید. موهایش در هوا پریشان شد خواست از میانشان بیرون بزند که پاره آجری به پیشانی‌اش خورد درد در تنش پیچید. سرش گیج رفت. به سمت برادرش نگاه کرد که به سویش می‌دوید. - دارید چیکار می‌کنید؟ خواهرمه نزنید نزنید لعنتی‌ها! واسه چی خودسر کار می‌کنید؟ ولش کنید. گرمی خون را روی صورتش حس کرد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. روی زمین افتاد خون آرام آرام از لای موهای پریشانش بر سنگ‌فرش محوطه جاری شد وقتی برادرش او را روی دوش گرفت و به سمت خیابان دوید، صدای نفس نفس زدنش را می‌شنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها