چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
فروش مجازی نمایشگاه کتاب دسترسی شهرستانی‌ها را بیشتر کرده است

زنجان- یک مولف زنجانی گفت: بهترین بخش نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر همین اضافه شدن بخش خرید اینترنتی کتاب است و برای برخی از مردم کشورمان که فاصله زیادی با پایتخت دارند، این موضوع راهکار موثری برای دسترسی به کتا است.

حسن خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان بیان کرد: با اینکه این روزها اوضاع کتاب زیاد خوب نیست اما با این حال نمایشگاه کتاب آخرین سنگر ناشران، شاعران، مترجمان و نویسندگان است تا کتابشان را تبلیغ کنند یا بفروشند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر نمایشگاه کتاب و دیده شدن نشر و نویسنده غیر قابل کتمان است، اضافه کرد: البته برگزاری برنامه هایی مثل جشن امضا و رونمایی کتاب هم در تبلیغ کتاب نویسنده و هم ناشر موثر است.

این مولف زنجانی با اظهار تاسف از اینکه کم شدن کتاب از سبد خرید مردم به اقتصاد نشر آسیب زده است.

خلجی در ادامه به بحث فروش مجازی کتاب نیز اشاره کرد و گفت: بهترین بخش نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر همین اضافه شدن بخش خرید اینترنتی کتاب است و برای برخی از مردم کشورمان که فاصله زیادی با پایتخت دارند، این موضوع راهکار موثری است.

وی با قدردانی از شرکت پست برای همکاری در این بخش افزود: به نظرم این همکاری مشترک بین پست و نمایشگاه موجب موفقیت در فروش مجازی شده است.

این مولف زنجانی ادامه داد: البته نباید این را منکر شویم که فارغ از خرید اینترنتی یا خرید حضوری، گشت و گذار در فضای نمایشگاه و غرفه ها لطف دیگری دارد.

خلجی گفت: به نظرم باید در کنار پرداختن به نمایشگاه کتاب، به اقتصاد ناشران و نویسندگان نیز پرداخته و به این موضوع بیشتر بها داده شود.

وی در ارتباط با محل برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: درست است که مصلی به لحاظ گستردگی فضای خوبی برای برگزاری نمایشگاه است اما بزرگترین حسن نمایشگاه شهر آفتاب این است که در داخل شهر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط