پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
مرکز اسناد انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب در نمایشگاه ۱۴۰۳ حضور دارد

حجت‌الاسلام طبیبی، دستیار فرهنگی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: این مرکز امسال با 40 عنوان کتاب و مجله‌ای جدیدالانتشار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. این چهل عنوان در حوزه‌های تاریخ شفاهی، اسناد، اندیشه سیاسی و ترجمه و تحلیل وقایع تاریخی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا حجت‌الاسلام طبیبی، مدیر امور ارتباطات و دستیار فرهنگی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: این مرکز امسال با ۴۰ عنوان کتاب و مجلهای جدیدالانتشار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. این چهل عنوان در حوزه‌های تاریخ شفاهی، اسناد، اندیشه سیاسی و ترجمه و تحلیل وقایع تاریخی است.

وی افزود: خوشبختانه کتاب‌ها تنوع موضوعی خوبی دارند و به موضوعات دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب، مسائل، روندها نهادهای بعد از پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدی و اندیشه یاران اصیل و اصلی حضرت امام خمینی (ره) می‌پردازند. مثلاً در این آثار موضوعات مهم و جدیدی مانند؛ حزب جمهوری اسلامی و یا کمیته‌های انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. موضوع دیگری که می‌تواند برای خوانندگان جذاب باشد، کتابی است که به یکی از پرونده‌های مهم جاسوسی اول انقلاب پرداخته است.

حجت‌الاسلام طبیبی بیان کرد: کتابی که امسال می‌تواند توجه اهل اندیشه و محققان متفکران انقلاب اسلامی را به خود جلب کند، اثری درباره اندیشه شهید مطهری است که به موضوع روحانیت در نگاه آن شهید پرداخته شده است که کتاب در واقع بازخوانی اندیشه مطهری درباره نظام روحانیت است و احتمال می‌دهیم که این کتاب هم جزو پرفروش‌های ما باشد.

وی در ادامه گفت: همچنین مجله‌ای به نام «گواه» برای اولین بار در نمایشگاه برای پیش فروش عرضه می‌شود. مجله به صورت فصل‌نامه و یا گاهنامه منتشر می‌شود. اسناد منتشرنشده، تاریخ شفاهی شنیده نشده و مطالب جذاب دیگری که همه می‌تواند برای اهالی تاریخ و همچنین عموم مردم مورد توجه باشد. همچنین در این مجله از عکس‌هایی برای بیان تاریخ استفده شده که بسیاری از آنها از آلبوم‌های اختصاصی است که برای اولین بار در این مجله رویت می‌شود. این نشریه اثری ویژه است که حاصل تلاش جمعی از محققان و تاریخ‌نگاران جوان است که تولد آن با فصل بهار و بهار کتاب گره خورده است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیر امور ارتباطات و دستیار فرهنگی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه چه کتاب‌هایی از این مرکز رونمایی خواهد شد، بیان کرد: امسال بر اساس همکاری با خبرگزاری ایبنا مجموعه کتبی که درباره صدسالگی حوزه علمیه قم، مرکز اسناد منتشر کرده است با حضور ریاست محترم مرکز ارائه خواهد شد. چند عنوان کتاب جدید را هم برای جلسات نقد و بررسی و معرفی انتخاب کرده‌ایم که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط