چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
حتما یک کتاب تاریخی از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران بخرید

خراسان جنوبی- مترجم و تاریخ نویس بیرجندی گفت: تاریخ شناسنامه هر قوم و ملتی است و کتاب بهترین مظهر ثبت و نگهداری داشته‌های علمی و فرهنگی هر قومی است و خواندن آن ما را گذشته نیاکانمان آشنا می‌کند بنابراین سعی کنید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران حتما یک کتاب تاریخی بخرید.

محمود فاضلی بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند بیان کرد: نمایشگاه کتاب، محلی است برای عرضه آنچه که یک مملکت و ملت از علم و دانش به دست آورده و توانسته ثبت کند.

وی با بیان اینکه کتاب بهترین مظهر ثبت و نگهداری داشته‌های علمی و فرهنگی هر قومی است، افزود: از نمایشگاه، حتماً کتاب تاریخی بخرید و تاریخ بخوانید، زیرا تاریخ هر قوم شناسنامه آن قوم است.

فاضلی بیرجندی افزود: تا تاریخ را ندانید دچار سردرگمی خواهید بود، هر علمی را بخواهید فراگیرید باید تاریخ را بدانید زیرا تا زمانی که انسان ها با کتاب‌های قدیمی تاریخی آشنا نشوند، نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند.

این نویسنده تاریخ گفت: من ترجیح می‌دهم در مطالعه کتب تاریخ به سراغ سرچشمه های آن بروم که در سده های قبل نوشته شده است.

وی، یکی از بهترین و برترین کتب این حوزه را تاریخ طبری دانست و گفت: اسم این کتاب را زیاد شنیده‌ایم و ما به خواندن آن نیاز داریم زیرا از کهن‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌های تاریخ اسلام است.

فاضلی بیان کرد: این کتاب حجم زیادی دارد و در ۱۷ جلد به فارسی ترجمه شده که بهترین مستندات تاریخی را به خواننده ارائه می دهد.

وی افزود: مجازی بودن نمایشگاه کتاب برای استان‌هایی مثل خراسان جنوبی به دلیل دوری از تهران فرصت بسیار خوبی است تا بتوانند از آن استفاده کنند.

نویسنده کتاب گفت: همچنین خرید مجازی، بهترین روش برای برای کسانی است که به علت کمبود وقت نمی‌توانند حضوری در این نمایشگاه شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط