پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
زبان فارسی را با کتاب‌های بنیاد سعدی آموختم

دبیر اول سفارت روسیه در تهران، اظهار کرد: از طریق شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی با زبان فارسی آشنا شدم و سپس تصمیم گرفتم که یادگیری زبان فارسی را ادامه دهم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، لیلیا ولادیمرونا ووتینوا که به همراه ایوان ریازانوف، رایزن فرهنگی سفارت روسیه در ایران در غرفه این بنیاد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت، درباره تسلط خود به زبان فارسی گفت: من از طریق بنیاد سعدی در دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی شرکت کردم و علاقه‌مند به این زبان شدم و سپس در دانشگاه بوعلی سینا درس خواندم و در ادامه توسط بنیاد سعدی در دانشگاه علامه طباطبایی بورسیه شدم و رشته آزفا خواندم و الان دبیر اول سفارت روسیه هستم.

وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی را با کتاب‌های بنیاد سعدی آموخته‌ام و اکثر کتاب‌ها را که در غرفه به نمایش گذاشته شده، در کتابخانه شخصی دارم.

دبیر اول سفارت روسیه با بیان اینکه حدود ۱۰۰ دانشجوی روسی در ایران مشغول به تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله زبان و ادبیات فارسی هستند، عنوان کرد: تعداد زیادی از آنان دوره‌های کوتاه مدت و تعدادی نیز در دوره‌های بلند مدت مشغول به تحصیل هستند و تعداد قابل توجهی از دانشجویان روسی در ایران در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول هستند.

این مقام مسئول در سفارت روسیه در پاسخ به این سوال که نگاه مردم روسیه به ایران چگونه است؟ بیان کرد: مردم روسیه، ایران را می‌شناسند نگاه مثبتی به ایران دارند و در روسیه از ایران به عنوان یک کشور دوست یاد می‌شود. اگرچه مردم روسیه با استفاده از آثار نویسندگان فارسی و همچنین مشاهده فیلم‌های ایرانی به یادگیری زبان فارسی می‌پردازند؛ اما در کنار اینها در روسیه آموزش‌های خوبی برای زبان فارسی وجود دارد و مرکز آموزشی بزرگی در مسکو برای یادگیری و آموزش این زبان وجود دارد و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در این زمینه فعال است.

این دیپلمات روس در تهران با بیان اینکه در دانشگاه‌های بزرگ روسیه نیز رشته‌های «ایران شناسی» و «آموزش زبان فارسی» وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه روسیه هنوز نتوانسته در ایران مرکز فرهنگی تأسیس کند که امیدوارم به‌زودی این فرصت فراهم شود.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها