دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
رئیس دانشگاه تهران: مسائل سازمانی کشور ما با ترجمه‌های غیر مربوط فهم نمی‌شود

نشست رونمایی از کتاب «مدیریت تغییر بهبود و تحل سازمانی» با حضور محمد مقیمی، حسین ایمانی و علی اصغر پورعزت برگزارشد.

سرویس دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست رونمایی از کتاب «مدیریت تغییر، بهبود و تحول سازمانی» با حضور محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، حسین ایمانی، نویسنده کتاب و علی اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، شنبه ۲۲ اردیبهشت در سرای دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست، محمد مقیمی با اشاره به رابطهٔ بین مطالعه کردن و رفتار اجتماعی گفت: امیدواریم تعامل بین خواننده و آثار علمی بهبود پیدا کند.

او افزود: این کتاب، از اثرهای پیشگام و مبنایی در حوزه مدیریت تغییر، بهبود و تحول سازمانی است و در باب مهارت مدیریت فردی و سازمانی، ملی و بین‌المللی در آن سخن گفته شده است. هر چه زمان جلوتر رفته است شدت تغییرات اجتماعی افزایش پیدا کرده است. نسخه‌های دیروز تصمیم‌گیری سازمانی برای معضلات فردا نتیجه نمی‌دهد چرا که محیط و آدم‌ها در حال تغییراند. قدم اول در سازمان عمدتاً سازگاری با محیط اطراف است و همگام شدن با تغییرات و سازگار شدن با محیط در شرایط متلاطم از نیازهای سازمان است. در کشور نیز به دلیل شرایط عدم اطمینان در زمان و ناپایداری محیط، سازمان‌ها نیاز به واکاوی محیط و تصمیم گیری به تناسب شرایط دارند.

او ادامه داد: دیدگاه اقتضایی در مدیریت می‌گوید بهترین روش برای مدیریت وجود ندارد و بنا به شرایط باید تصمیم‌گیری کرد. در زمان کنونی، دیگر با الگوهایی بهبودی نمی‌توان سازمان را به‌روز کرد بلکه باید با الگوهای تحولی و کارکردی به سازمان پرداخت. ما نگاهمان در این کتاب این بود که نقاط قوت کتب نوشته شده در دنیا را حول موضوع تغییر و بهبود سازمان جمع‌آوری کنیم و سعی کردیم مطالب تکراری را حذف کنیم. از تفاوت‌های این کتاب، معرفی ۱۲۰ نویسنده حوزه مدیریت سازمانی در متن کتاب است. سعی ما در این کتاب این بوده است از نگاه دانشجو به کتاب نگاه کنیم و جلوی از هم گسیختگی و آشفتگی کتب جامع را بگیریم. مسائل سازمانی کشور ما با ترجمه‌های غیر مربوطه فهم نمی‌شود و سعی ما این بوده است که با اصول و قواعد تغییر مدیریت کشور خودمان روبرو شویم. این کتاب تلاش می‌کند مهارت سازگاری با تغییر در آینده را در اصول مدیریت آموزش دهد.

در ادامه این نشست، حسین ایمانی، دیگر نویسنده کتاب، گفت: زمان آغاز به تألیف این کتاب در زمان وقوع تحولات منطقه‌ای بود. ایده ما در این کتاب این است که مدیران سازمان‌ها، قدرت ایجاد تغییر را دارند و محصور محیط نیستند. کتاب «تغییر، تحول و بهبود سازمانی» در ده فصل تألیف شده است و رویکرد توسعه سازمانی در دست کار بوده است. این کتاب علاوه بر سازمان‌ها برای شرکت‌های مشاوره نیز به کار می‌آید و سعی کردیم همه رویکردهای مطرح مدیریت تحول سازمانی (Organizational Development) را در آن مطرح کنیم.

مسائل سازمانی کشور ما با ترجمه‌های غیر مربوطه فهم نمی‌شود

علی اصغر پور عزت، رئیس دانشکده حکمرانی نیز در پایان با تقدیر از محمد مقیمی گفت: این کتاب ارزشمند است چرا که با توجه به رویکرد بومی در این کتاب ما می‌توانیم بهبود سازمان را تجربه و محقق کنیم. آنچه که در کتاب‌های مدیریت دیده می‌شود باید در جامعه مابه‌ازا داشته باشد.

او افزود: مدیریت تغییر سازمانی، جزو لاینفک زندگی امروزه ماست و ما برای پر کردن شکاف‌های مدیریتی‌مان ناچاریم مهارت‌های تغییر و تحول را بیاموزیم و مهارت درست عمل کردن در شرایط جهانی را ایجاد کنیم و محیط را به نفع خود تغییر دهیم.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط