سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
ترجمه کتاب «آموزگاران و آموزش حقوق بشر» روانه بازار نشر شد

گلستان- همزمان با نمایشگاه کتاب سی و پنجم، کوهیار گُردی مترجم گرگانی کتاب «آموزگاران و آموزش حقوق بشر» را با همکاری انتشارات گل‌آذین روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب «آموزگاران و آموزش حقوق بشر» نوشته آدری اسلر و هیو استارکی توسط کوهیار گُردی مترجم گرگانی در ۲۱۵ صفحه مصور رنگی توسط انتشارات گل‌آذین هم‌زمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شد.

این کتاب که با مقدمه اختصاصی نویسندگان بر ترجمه فارسی کتاب منتشر شده است، می‌کوشد گوشه‌های تاریک حقوق بشر را آشکار کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: اگر حقوق بشر را دارای سه مرحله اصلی یعنی شناسایی (به رسمیت شناختن) حق‌ها، آموزش و امکان استفاده از حقوق بدانیم. این کتاب متمرکز بر دو مرحله نخست است و امکان برخورداری از حقوق بشر (مرحله سوم) در این میان شاید پیچیده‌تر از ۲ نوع دیگر باشد.

درمجموع کتاب «آموزگاران و آموزش حقوق بشر» ارتباط حقوق بشر را با کار روزمره آموزگاران روشن می‌کند و اثری به شمار می‌رود که خواندنش به تمام دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی، آموزگاران و متولیان و فعالان حاضر در میدان آموزش‌وپرورش توصیه می‌شود.

به گزارش ایبنا، کوهیار گُردی متولد ۱۳۶۶، وکیل دادگستری، کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه گیلان و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر و چند فرهنگ گرایی از دانشگاه USN نروژ است.

همچنین تا پیش از این و با ترجمه کوهیار گُردی، کتابی چون غوغای انقلاب (آنتونیو گرامشی و چالش‌های مبارزه سیاسی) اثر کوانتین هواره روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها