سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
شاهد تحولی بزرگ در روابط فرهنگی ایران و یمن کشورخواهیم بود

سفیر یمن در ایران گفت: روابط فرهنگی دو کشور متاثر از روابط خوب اقتصادی و سیاسی موفق است؛ مطمئنم بعد از مشارکت در این نمایشگاه شاهد یک تحول بزرگ در روابط فرهنگی بین دو کشورخواهیم بود.

ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره حضور این کشور در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمان ویژه گفت: این اولین حضور ما در نمایشگاه کتاب است. بسیار خوشحالیم که در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران و در پایتخت جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنیم و از مسئولان این کشور برای انتخاب یمن به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه تشکر می‌کنم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران از مشهورترین نمایشگاه‌های دنیاست که بسیار خوب و منظم برگزار می‌شود. به برگزارکنندگان آن و برادرانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای این موفقیت بزرگ تبریک می‌گوییم.

سفیر یمن در ایران با اشاره به تبادلات فرهنگی میان دو کشور گفت: با حضور در این نمایشگاه می‌خواهیم فرهنگ و آداب و رسوم یمن را به مردم ایران و دیگر کشورها ارائه کنیم و امیدواریم در حوزه تبادل فرهنگی فعالیت موفقیت‌آمیز داشته باشیم. سعی کردیم کتاب‌های متنوعی با خود به این نمایشگاه بیاوریم تا مخاطب ایرانی با فرهنگ یمن آشنا شود.

محمد الدیلمی ادامه داد: از انتشارات و مراکز مطالعاتی زیادی در این نمایشگاه دیدن کردیم. کتاب‌های زیادی در ایران منتشر می‌شود و نشان‌دهنده اهمیت کتاب در بین ایرانی‌ها است. برای ترجمه کتاب‌ها و نقل معارف فارسی به عربی و برعکس تلاش می‌کنیم و معتقدیم باید در حوزه ترجمه تبادل کتاب بیشتری داشته باشیم.

وی درباره تجربه خود از بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه از غرفه‌های مختلفی مانند غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) دیدن کردیم که از نظم و هماهنگی خوبی برخوردار بودند. در یمن کتاب‌های تاریخی، با موضوع تاریخ روابط فرهنگی، علمی و سیاسی دو کشور، بسیار مورد توجه است؛ امیدوارم از این دست کتاب‌ها بیشتر ترجمه شود.

الدیلمی افزود: روابط فرهنگی دو کشور متاثر از روابط خوب اقتصادی و سیاسی موفق است. مطمئنم بعد از مشارکت در این نمایشگاه شاهد یک تحول بزرگ در روابط فرهنگی بین دو کشورخواهیم بود. امیدواریم در سال‌های آینده انتشارات ایرانی در نمایشگاه صنعا حضور پیدا کنند و متقابلاً حضور انتشارات یمنی در نمایشگاه‌های کتاب ایران ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها