پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
«ماها» صدای مستقلی در فضای ادبیات داستانی ایران

قم - دبیر انجمن ادبی «ماها» با اعلام برگزاری نخستین نشست این انجمن عنوان کرد: «ماها» صدای مستقل خودش را در فضای ادبیات ایران حفظ می‌کند.

یونس عزیزی دبیر انجمن ادبی «ماها» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری نخستین نشست ادبی این انجمن گفت: «ماها» آمده است تا با حضور داستان‌نویسان و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی داستان بخوانند و درباره ادبیات گفت‌وگو کنند.

وی اضافه کرد: «ماها» گعده هفتگی اهالی ادبیات داستانی است تا در سایه داستان دوستان‌مان را ملاقات کنیم و در فضای ادبیات داستانی تبادل نظر کنیم.

عزیزی افزود: «ماها» تلاش می‌کند صدای مستقل خودش را در فضای ادبیات ایران حفظ کند و صدای دیگران را بشنود.

این داستان‌نویس تصریح کرد: علاوه بر این نشست‌های هفتگی گاه‌گاه یک نشست تخصصی با عنوان «بعلاوه ادبیات» برگزار خواهیم کرد که در این نشست‌های تخصصی روی رمان تمرکز می‌کنم و درباره نسبت ادبیات با دیگر موضوعات به گفت‌گو خواهیم نشست.

نویسنده رمان «چپ‌دست‌ها» یادآور شد: مثلاً می‌خواهیم تامل کنیم که نسبت ادبیات با دین، فلسفه، حکمت، سیاست، روانشناسی، شهر، انسان و موضوعات دیگر چیست. می‌خواهیم کنکاش کنیم این موضوعات بعلاوه ادبیات چه آورده‌ای برای ادبیات دارد و ادبیات از این رهگذر چگونه از آنها بهره‌مند می‌شود.

دبیر انجمن ادبی «ماها» بیان کرد: این نشست‌ها با همکاری دانشگاه هنر و اندیشه با همراهی مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها