پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد» برگزیدگانش را شناخت

هرمزگان - نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد»، با هدف پویایی در نوشتن و انگیزه در مخاطبین هرمزگانی برگزیدگانش را شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد» به دبیری صدیقه صادقی سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر شهید حسن‌زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در شمال استان هرمزگان برگزار شد و با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

هیئت داوران جشنواره آوخت ضمن تقدیر و تشکر از داستان نویسان در این رویداد ادبی و برگزار کنندگان اعلام کرد: اولین جشنواره استانی داستان آوخت در سه بخش آسیب‌های اجتماعی (بخش ویژه)، بخش استانی (آزاد) و بخش جنبی (خارج از استان) در دو مقطع نوجوان و بزرگسال با استقبال خوب مخاطبان این حیطه مواجه شد.

این جشنواره با هدف پویایی در نوشتن و انگیزه در مخاطبین با ارزیابی توانایی نویسندگان در بیان داستان، استفاده صحیح و بجا از تکنیک‌ها و عناصر داستانی در پیشبرد روایت، بهره‌گیری از زبان متناسب با داستان و نگارش روان و مضمون مناسب با متن برگزار شد.

پروانه ماندگاری از طرف خود و سایر داوران مرحله نهایی رضا زنگی آبادی و دریا چوبین به شرکت کنندگان و مجریان این امر هنری و فرهنگی تبریک گفت و افزود: قطعاً جشنواره در پله ابتدایی و نقطه شروع است. امیدواریم با استمرار کارگاه های آموزشی و ادامه سالانه جشنواره با بستر سازی در رشد و بهبود این حیطه شاهد به ثمر نشستن بذرهای اولیه باشیم.

نفرات برگزیده نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی آباد»:

بخش آزاد:

نفر اول: ابراهیم اسفندی

نفر دوم: ادریس حسین پور

نفر سوم: یعقوب باوقار زعیمی؛

تقدیر: ادیبه امیری، محمد جواد کریمدادی

بخش آسیب‌های اجتماعی:

نفر اول: محسن افروغ

نفر دوم: سامیه هوشمند

نفر سوم: آذر حیدری

تقدیر: مریم روتابی، فرخ لقا حافظ پور

بخش نوجوان:

نفر اول: یلدا جهانگیری

نفر دوم: پرنیا امیری

نفر سوم: هلیا اسلامی

تقدیر: زهرا کوهی، نورا پرمر

بخش آزاد خارج از استان:

برگزیده: محمد زروندی

تقدیر: دنیا اسکندرزاده

به گزارش ایبنا، در این جشنواره در مجموع ۳۴۱ اثر دریافت شد، که در بخش آسیب‌ها ۳۷ اثر، در بخش جنبی ۱۶۳ اثر، نوجوان ۹۰ اثر و در بخش استانی ۵۱ اثر دریافت شد؛ که در هر بخش سه برگزیده و دو تقدیری انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها