شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کتاب «فن نمایشنامه نویسی» را بخوانید

مترجم کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» گفت: کتاب «فن نمایشنامه‌نویسی» نوشته لاجوس اگری از انتشارات نگاه را برای علاقه‌مندان به درام نویسی پیشنهاد می‌کنم.

پیمان شوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن پیشنهاد کتاب به علاقه‌مندان رشته هنر گفت: کتاب «فن نمایشنامه‌نویسی» نوشته لاجوس اگری از کتاب‌های انتشارات نگاه را به علاقه‌مندان به درام‌نویسی پیشنهاد می‌کنم.

وی ضمن اشاره به فواید این کتاب برای تقویت فن نمایشنامه‌نویسی، افزود: این کتاب علاوه بر نمایشنامه‌نویسی به فیلم‌نامه‌نویسی هم اشاره می‌کند. هرچند این کتاب در دهه ۴۰ ترجمه شده، اما هنوز به عنوان کتاب مرجع حساب می‌شود.

شوقی تصریح کرد: نبود منابع پایه‌ای به‌روز، معضلی اساسی در سیستم آموزشی کشور است. بسیاری از منابع تدریسی توسط اساتید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، برای دهه ۷۰و ۸۰ است. این در حالی است که سینما از دهه ۷۰ تا دهه ۹۰ حداقل ۳ بار تغییر کرده است.

وی افزود: به دلیل این کمبود در منابع روزآمد، خروجی دانشگاه‌ها در ورود به جامعه سینما ناموفق است و این معضل باعث شده تا شخصاً بر منابع کمتر دیده شده، تمرکز داشته باشم. گرچه این گونه کتاب‌ها مورد پسند ناشران نیست. برای مثال کتاب «مرجع فیلم‌نامه‌نویسی» به عنوان یک کتاب پایه یا کتاب «کارگردانی و زیبایی‌شناسی» به عنوان یک کتاب مرجع، به دلیل هزینه تولید بالا در حال حاضر دیگر چاپ نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها