شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
موزه سلامت در زنجان راه‌اندازی می‌شود

زنجان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:موزه سلامت حاوی اشیاء و کتاب‌های تاریخی سلامت راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ مرمت و نجات بخشی روی سقف، دیوارها و شیروانی و ناودان‌های موزه سلامت زنجان توسط خیر مرمت شده و ویترین‌ها برای قراردادن اشیاء مهیا شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طبق فراخوان عمومی که انجام شد؛ اشیا و کتاب‌های تاریخی گردآوری شده است و قرار است در موزه به نمایش گذاشته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی موزه سلامت، حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند اساتید حوزه درمان است، گفت: آشنایی با تاریخچه پزشکی در زنجان از طریق کتاب‌های گردآوری شده و حفظ و صیانت از دستاوردهای این حوزه از دیگر اهداف دایر کردن این موزه تخصصی است.

وی با بیان اینکه برای دایر کردن موزه نیاز به بودجه مشخص و تعریف شده، و حمایت خیرین و ارگان‌های ذیربط است، گفت: با مرمت سقف، پنجره ها، کف ساختمان می‌توان ویترین‌ها و اشیاء را در آن قرار داد تا موزه شروع به کار کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه موزه سلامت در بیمارستان شهید بهشتی نخستین بیمارستان ساخته شده در زنجان فعالیت خواهد کرد، گفت: این بیمارستان همچون بیشتر بناهای دوره پهلوی اول با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معماری مدرن غربی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: حتی اتاق عمل این بیمارستان دقیقاً مشابه به اتاق عمل‌های امروزی دربیمارستان‌های تازه تاسیس شده است و این نشان ابتکار عمل و دقت در ساخت این بیمارستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط