شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
فراخوان سی و نهمین شب شعر عاشورا اعلام شد

فارس- ستاد برگزاری شب شعر عاشورا فراخوان سی و نهمین سال برگزاری این رویداد مردمی، هیئتی و غیردولتی را با عنوان و موضوع «حضرت امام سجاد علیه السلام» برای شاعران سراسر کشور منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، شاعران می‌توانند تازه ترین سروده‌های عاشورایی خویش را که صرفاً با موضوع زندگی حضرت امام سجاد (ع) ارتباط دارد حداکثر تا غروب عید سعید غدیر خم در ۵ تیرماه ۱۴۰۳ صرفاً از طریق پست الکترونیکی به نشانی poemashoora@yahoo.com به دبیرخانه مراسم ارسال کنند.

با توجه به فرصت محدود زمانی و برگزاری مراسم در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مردادماه جاری در شیراز، سومین حرم حضرات اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی، مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد و ذکر مشخصات کامل نام، شماره ملی، تاریخ دقیق تولد، نشانی، شماره تماس، تحصیلات و شغل همراه اثر الزامی است

همچنین ضروری است که کلیه آثار ارسالی باید به‌صورت تایپ‌شده در صفحه اصلی ایمیل ارسال شوند چرا که آثار به‌صورت پیوست، pdf، عکس و یا تایپ به‌صورت جدول‌بندی شده از چرخه پذیرش و ارزیابی حذف خواهند شد.

بر این اساس شاعران عاشورایی محدودیتی ازلحاظ فرم و قالب‌های ادبی نخواهند داشت. اما حداکثر مجاز به ارسال ۳ اثر هستند و در صورت ارسال تعداد بیشتر اثر چهارم به بعد حذف می‌شوند و دبیرخانه در استفاده از آثار برای تهیه محصولات فرهنگی و هنری و… آزاد خواهد بود.

بر اساس فراخوان اعلام شده، شاعران و نغمه‌سرایان عاشورایی بایستی برداشت‌های معرفتی خویش را پیرامون شخصیت حضرت سیدالساجدین و زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام در قالب شعر بیان کنند و مطالعه کتاب‌های ارزشمند «وارث ارغوان ها» اثر استاد دکتر محمدرضا سنگری و «یک حرف بس است» اثر استاد مهندس سید مجتبی حسینی می‌تواند شاعران را در دریافت‌های معنوی و ادبی در این مورد یاری کند.

علاقه‌مندان می توانند نسخه چاپی این آثار را از طریق شبکه مردمی یاران شب شعر عاشورا در استان ها و دفاتر آفرینش های ادبی حوزه های هنری استان ها و نسخه مجازی (pdf) آثار فوق را با مراجعه به وبلاگ ستاد به نشانی poemashoora.blogfa.com و صفحات مجازی به نشانی @poemashoora دریافت کنند.

به گزارش ایبنا؛ مراسم سی و نهمین سال شب شعر عاشورا در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مردادماه جاری به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها