سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
آیین نکوداشت شهید آیت‌الله رئیسی با حضور شاعران جنوبی برگزار شد

بوشهر – آیین نکوداشت شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی ایران در پی شهادت جانگداز وی و هیئت همراهمش با حضور شاعران و ادب‌دوستان به همت کارگاه شعر «آهنگ دیگر» حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، دبیر کارگاه «آهنگ دیگر» صبح سه‌شنبه در ابتدای این آیین با خوانش سروده‌ای در سوگ رئیس‌جمهوری، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت و بیان کرد: شهادت ناباورانه «خادم ملت»، آن هم در روز ولادت امام رضا (ع) بهترین مزد و پاداش مجاهدت‌های انقلابی دکتر سید ابراهیم رییسی بود.

غلامرضا ابراهیمی با معرفی بیشتر شهید آیت‌الله رئیسی گفت: خادم الرضا (ع)» و «سید محرومان»، تنها دو عنوان برای آیت‌الله سید‎‏ابراهیم رئیسی نبود که با پسوند «مردمی» وارد میدان خدمت به مردم ایران اسلامی شد. «شهیدِ جمهور» در میدانِ عمل نشان داد که در راه تلاش برای اعتلا و پیشرفت ایران و انقلاب، خستگی‌ناپذیر است و سر از پا نمی‌شناسد.

وی با تأکید بر اینکه شهید والامقام سید ابراهیم رئیسی حامی شاعران و نویسندگان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه هنر متعهد و راستین بود، افزود: همه شاعران و ادبا، عزادار مردی از تبار قلم و خرد و اندیشه هستند؛ همو که جانانه علَم دفاع از حقوق شاعران و نویسندگان و پژوهشگران را برافراشت و خود اندیشمندی انقلابی بود.

این شاعر و منتقد بوشهری یادآور شد: رسالت خطیری که همه ما بر عهده داریم، این است که با اشعار خود در معرفی ابعاد مختلف شخصیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رئیس جمهور کوشا باشیم و ایشان را بیشتر از پیش به اهالی فرهنگ و جهانیان معرفی کنیم.

در بخشی بعدی این آیین برخی از شاعران بوشهری نظیر محمد امینی‌نژاد، خداداد زهی، مسعود عرب‌زاده، عاطفه بردستانی و سمیرا کشاورز آخرین سروده‌های خود را در سوگ سید ابراهیم رئیسی، شهید خدمت خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها