جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
مطالعه در زمینه کتاب کودک برای شغل ما لازم است

اکرم مطلبی کربکندی گفت: مطالعه در زمینه کتاب کودک برای شغل ما لازم است؛ زیرا متوجه می‌شویم چه کتاب‌هایی برای بچه‌ها جذابیت بیشتری دارد، نیاز کودکان را می‌شناسیم و اینگونه با شناخت بهتر سلیقه مخاطب‌مان، کتاب‌های بهتری را می‌نویسیم یا منتشر می‌کنیم.

اکرم مطلبی کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مورد مطالعه شخصی و غیرکاری در زمینه کتاب کودک و نوجوان، گفت: من علاوه بر اینکه مدیر یک انتشارات هستم، نویسنده و ناشر نیز هستم و به همین دلیل، مطالعات زیادی در زمینه کتاب کودک دارم. من روزانه ۳۰ الی ۴۰ صفحه کتاب می‌خوانم که بخشی از این مطالعه به مطالعه کتاب‌های کودک مربوط می‌شود. همچنین اگر ببینم کسی به کتاب علاقه‌مند است کتاب‌های خوبی را که خوانده‌ام به او معرفی می‌کنم تا او نیز این کتاب‌ها را بخواند.

او افزود: به عقیده من مطالعه در زمینه کتاب کودک برای شغل ما لازم است؛ زیرا متوجه می‌شویم چه کتاب‌هایی برای بچه‌ها جذابیت بیشتری دارد، نیاز کودکان را می‌شناسیم و اینگونه با شناخت بهتر سلیقه مخاطب‌مان، کتاب‌های بهتری را می‌نویسیم یا منتشر می‌کنیم.

مدیرمسئول انتشارات آوین اندیشه درخصوص اینکه کتاب‌های کودک و نوجوان فقط برای مخاطبان کودک و نوجوان است یا مخاطب بزرگسال هم می‌تواند برای خود و کودک درونش کتاب بخواند؟ توضیح داد: بعضی از کتاب‌هایی که برای گروه سنی کودک نوشته می‌شوند طوری هستند که خود کودک نمی‌تواند آن‌ها را به تنهایی بخواند و باید والدین، این کتاب را برایش بخوانند. پس باید کودک درون آن والد، به قدری فعال باشد که بتواند همسوی نویسنده شود و این کتاب را با زبانی کودکانه و با ریتم برای فرزندش بخواند و کودکش مشتاقِ شنیدن و خواندن کتاب شود. یکی از راه‌های فعال نگه‌داشتن کودک درون ما بزرگ‌ترها، همین بیشتر مطالعه‌کردن کتاب‌های کودک است. بعضی از کتاب‌ها برای بزرگ‌ترها نیز شیرین هستند؛ به عنوان مثال همین مجموعه ۱۴ معصومی که ما در آوین اندیشه داریم علاوه بر کودکان، والدین نیز از آن استقبال می‌کنند. آن‌ها می‌گویند برخی از مطالبی را که ما تا به امروز نمی‌دانستیم همراهِ فرزندمان در این کتاب‌ها یاد گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط