چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
توسعه امور کتابخانه‌ها نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی است

لرستان - مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدهادی ناصری در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از مزیت‌های استان لرستان را حضور مدیرکل همراه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی گفت: در دوران تصدی آقای رمضانی بر معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از موضوعات مهم، پروژه کتابخانه مرکزی مشهد بود که ۲۵ سال بر زمین مانده بود، افزود: با پیگری‌های آقای رمضانی و دبیرکل وقت نهاد و تلاش‌های آقای سبزیان در استان خراسان رضوی این پروژه به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه نخستین بار در مشهد شاهد صف طولانی برای عضویت در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) بودیم، افزود: ثبت این تصاویر همراه با احساس غرور، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که چقدر جامعه تشنه این ظرفیت‌ها هستند؛ بنابراین باید برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

تاکید بر گسترش زیرساخت‌های مناسب کتابخوانی در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم لرستان مردمی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند، افزود: باید تلاش کرد زیرساخت‌های مناسب برای گسترش دسترسی آسان مردم برای کتاب را فراهم کنیم.

اعظم روانشاد همراهی نهاد کتابخانه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارزشمند دانست و افزود: این همراهی نیز در استان دنبال می‌شود آمادگی اجرای برنامه‌های مشارکت با اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیش از پیش وجود دارد.

به گزارش ایبنا، در این دیدار معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها