شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
هدف‌مان معرفی نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان جدید به مخاطبان ایرانی است

مدیر فروش انتشارات رایبد مطرح کرد: نشر رایبد سعی دارد؛ از تکرار دور بماند. نمایشنامه‌های ما تا الان مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های خوب دوران معاصر بوده است و هدف ما این است که به سراغ معرفی نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان جدید در جهان برویم که تا امروز نمایشنامه آن‌ها در کشور، چاپ نشده باشد.

محمد گنابادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: نشر رایبد از اواخر سال ۱۴۰۱ انتشار کتاب را شروع کرد و تا امروز نزدیک به ۳۰ عنوان منتشر کرده است که باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده نزدیک به ۱۰۰ عنوان در حوزه‌های مختلف اضافه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نشر رایبد تا امروز، عناوینی چون «ادبیات جهان» به دبیری اصغر نوری به‌عنوان مترجم، «نوبل» و «رمان‌های کوچک» به دبیری بصیر علاقه‌مند و ۷ نمایشنامه منتشر کرده است که در سال جدید به تعداد آن‌ها خواهیم افزود. همچنین در حوزه علوم اجتماعی، جستار، داستان‌های ایرانی و علم سینما عناوین جدیدی در مراحل انتشار است.

محمد گنابادی گفت: نشر رایبد سعی دارد؛ از تکرار دور بماند؛ برای مثال نمایشنامه‌های ما تا الان مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های خوب دوران معاصر بوده است و هدف ما این است که به سراغ معرفی نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان جدید در جهان برویم که تا امروز نمایشنامه آن‌ها در کشور، چاپ نشده باشد.

وی از تازه‌های این انتشارات گفت: در نمایشگاه کتاب امسال به معرفی نویسندهٔ بسیار خوب نروژی به نام فردریک براتبرگ پرداختیم و نمایشنامه «بازگشت مکرر» را منتشر کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی در نمایشگاه روبه‌رو شد. همچنین کتاب «انتیگون» به ترجمهٔ دکتر محمدرضا خاکی با استقبال بسیار خوبی در نمایشگاه کتاب امسال رو به رو شد، این کتاب با ترجمهٔ متفاوت و متن قابل‌اجرا کار شده است.

محمد گنابادی تأکید کرد: یکی از برنامه‌هایی نشر رایبد در آینده، گسترده‌کردن حوزهٔ هنر از نگاه وسیع‌تر است و همچنین نشر نمایشنامه‌های ایرانی در دستور کار قرار دارد.

محمد گنابادی گفت: یکی از برنامه‌هایی که نشر رایبد در آینده خواهد داشت گسترده‌کردن نشر حوزهٔ هنر است و همچنین کارکردن نمایشنامه‌های ایرانی نه در سال جاری بلکه در سال‌های آینده در موضوع کار قرار خواهد گرفت.

مدیر فروش نشر رایبد با توضیح وضعیت کنونی نشر رایبد گفت: ما در نشر رایبد وضعیتی را پیش گرفته‌ایم که هر موضوعی را تبدیل به یک اتاق کرده‌ایم برای مثال؛ نمایشنامه با عنوانِ اتاق شخصیت، سینما اتاق هفتم، نوبل اتاق نوبل، ادبیات جهان اتاق راوی داستان و رمان ایرانی اتاق روایت شده است همچنین حوزهٔ مدیریت را به‌صورت آکادمی و پیشرفته کار می‌کنیم و برای آن اتاقی را در نظر گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها