چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - با حضور اهالی فرهنگ و ادب، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» و با حضور شاعران محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از حضور هنرمندان و شاعران بیان کرد: جسم و جان انسان بالاترین دارایی اوست و زمانی که انسان آن را فدا می‌کند نشان می دهد که خدا او را انتخاب کرده است.

احسان کامرانی بیان کرد: رئیس جمهور فقید از زمانی که انتخاب شد، تمام دغدغه‌اش این بود که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند و تمام زندگیش خدایی بود و چه افتخاری بالاتر از اینکه به این درجه و مقام رسید.

وی از حضور اهالی ادب و فرهنگ در این محفل ادبی قدردانی کرد و گفت: کسی که کار علمی و ادبی انجام می‌دهد، جایگاه خاصی دارد و باید ارج نهاده شود و منزلتش حفظ شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز ضمن تشکر از حضور مسئولان و اهالی شعر و ادب در برنامه سوگواره ادبی «روز وداع یاران» عنوان کرد: رئیس جمهور شهید در کنار انسانیت والایشان، مدیر پرتوانی هم بودند و قول و عملشان یکی بود و قدرت ایران را در تمامی مجامع جهانی به منصه ظهور گذاشت.

فرشاد محمدی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید، به توسعه کتابخانه‌ها به خصوص در مناطق محروم تاکید داشت و گفته بود: در دولت مردمی، عدالت فرهنگی بیشتر تاکید شده؛ چنانچه میزان کتابخانه‌ها در مناطق غیربرخوردار بیشتر شده است. نمونه‌ای از عدالت فرهنگی در این دولت را می‌توان در بخش افتتاح و ایجاد کتابخانه‌ها، کارهای فرهنگی، ایجاد سالن‌ها در سراسر کشور که میزان آن چند برابر بوده، مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی از جمله افراد دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی بود و همواره برای بهبود وضعیت پیگیر می‌کرد بنابراین بر خود واجب می‌دانیم تا به زبان هنر، و اجرای برنامه های ترویجی، شخصیت این شهید بزرگوار را به همگان به خصوص جوانان نشان دهیم.

در ادامه این مراسم، سعید عبدلی زاده، رئیس حوزه هنری هرمزگان گفت: ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که شهادتش، درس‌های بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ما یادآور شد.

وی همچنین گفت: اهالی شعر و ادب، به ویژه شعرا، تا به مضامین عالی نرسند، اهل خرج کردن هنرشان نیستند، اما آثار فاخر تولید شده از این اتفاق اندوهناک، نشان از این است که هنرمند مضمون داشته است و این مضامین حتماً مضامینی برخاسته از روح هنرمندان و احساساتشان است.

سوگواره ادبی «روز وداع یاران» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و با همکاری حوزه هنری، در سالن نشست‌های کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد و جمعی از شاعران به خوانش اشعارشان در سوگ رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان پرداختند و در پایان از تمامی شاعران با اهدای لوح یادبود و هدیه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها