پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
برگزاری ۳ رویداد ادبی و فرهنگی در استان زنجان

زنجان- برگزاری عصر شعر و مرثیه شهدای خدمت «ماه دَر مِه»، عصر شعر مقاومت و تجلیل از دختران هنرمند از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در استان زنجان طی هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، عصر مرثیه شعر ماه دَر مِه با حضور خانواده شهید بهروز قدیمی و شعرای مطرح استان عصر شعر و مرثیه شهدای خدمت «ماه دَر مِه» برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور خانواده شهید خلبان سرگرد بهروز قدیمی و شاعران مطرح استان زنجان (شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره) در روستای درسجین ابهر که زادگاه این شهید است؛ برگزار می‌شود.

این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجمع انجمن‌های ادبی استان زنجان، قرارگاه شهید آوینی، مؤسسه لوح زرین مانی با همکاری سایر ادارات استانی و شهرستانی برگزار و حضور عموم در آن آزاد است.

دختران هنرمند و شاعر طارمی تجلیل شدند

همزمان با گرامیداشت سوم خرداد و در راستای تجلیل از مقام دختران فعال در حوزه فرهنگی و هنری؛ دخترانی که در حوزه نویسندگی و هنری فعالیت داشتند با حضور جمعی از مسئولان شهرستان طارم تجلیل شدند.

در این برنامه از از چهار نفر از هنرمندان شهرستان از جمله زهرا حیدری، مائده نیساری، سمیرا نوروزی و مهیا بهرامی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

عصر شعر مقاومت برگزار شد

شعر و خاطره مقاومت با حضور شاعران و رزمندگان پیشکسوت با موضوع، ادبیات مقاومت و پایداری و خاطره گویی یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد و شعرا و اهالی قلم با حضور در این عصر شعر با قرائت اشعار مربوط به سوم خرداد و همچنین روایت‌گری در این حوزه پرداختند.

از دیگر بخش‌های این عصر شعر قرائت اشعاری در ارتباط با شهادت رئیس جمهور و سانحه بالگرد قرائت شده و حاضرین یاد و خاطره شهدای خدمت را با اشعار سروده شده گرامی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط