پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
ضرورت جلوگیری از موازی کاری فرهنگی/ اهمیت فضای شهری در تشویق مردم به سمت کتابخوانی

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی، لازمه تحقق اهداف این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز پنج‌شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که همواره به اشکال مختلف مورد تاکید و توجه رهبر انقلاب بوده است و در صدر شاخص‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور انجام اقدامات موثر فرهنگی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده باید از موازی‌کاری جلوگیری شود.

روانشاد با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی در کشور همچون «پایتخت کتاب»، «جام باشگاه‌های کتابخوانی»، «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به سابقه حضور خرم‌آباد در نیمه نهایی پایتخت کتاب و عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها نیاز است همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد چرا که ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

ضرورت جلوگیری از موازی کاری فرهنگی/ اهمیت فضای شهری در تشویق مردم به سمت کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه فضای شهری باید به سمتی برود که افراد بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا کنند، گفت: باید فرصت مطالعه را جز در رده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان در خانواده‌ها نیز ایجاد کنیم و آن چیزی که می‌تواند در محقق شدن این کار یاری‌رسان باشد، فضاسازی مناسب با این موضوع در سطح شهر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: یکی از عواملی که می‌تواند کتاب را به‌عنوان یک موضوع مهم پیش چشم مردم قرار داده و مطالعه را به آنها یادآوری کند حضور کتاب به‌عنوان یک نماد در محیط‌های شهری است.

وی گفت: وقتی کتاب یکی از موضوعات محوری مبلمان شهری، فضاسازی شهری، زیباسازی شهری و حتی تولید محصولات جانبی قرار گیرد، قطعاً تاثیر بسزایی در بالا رفتن ارزش کتابخوانی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به آمادگی این اداره کل در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک با اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.

ضرورت جلوگیری از موازی کاری فرهنگی/ اهمیت فضای شهری در تشویق مردم به سمت کتابخوانی

مجمع خیران کتابخانه‌ساز در لرستان تشکیل می‌شود

در ادامه این دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه خدمات آیت‌الله رئیسی نشان داد در کمترین زمان ممکن می‌توان بیشترین اثرگذاری را داشت، افزود: اگر از فضای محدود مدیریتی به خوبی استفاده نشود، جز خسران چیزی به‌جای نخواهد ماند، اما اگر از این فرصت به خوبی استفاده شود قطعاً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به اینکه هرکجا که تاثیرگذاری خوبی وجود داشته است، محصول هم‌افزایی و هم‌گرایی بوده است افزود: در رویدادها و برنامه‌های مشترک و کارهای فرهنگی تاثیگذاری، با همکاری اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم از ظرفیت‌های مشترک در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنیم، استفاده از ظرفیت فرهنگی هنری استان در کتابخانه‌های عمومی را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی بازدید از کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های این کتابخانه‌ها در راستای ایجاد فرهنگسراهای اجتماعی و آموزش کسب و کارهای کوچک مطلوب است.

سبزیان گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی در استان هم‌افزایی، همکاری و همت مضاعفی داشته باشند، علی‌رغم مشکلات اقتصادی و عمرانی موجود در استان، در حوزه فرهنگ؛ در سطح کشور می‌توانند حرف‌ها برای گفتن داشته باشند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: یکی از مهم‌ترین موانع و مشکلات در انجام کارها و اقدامات فرهنگی، جزیره‌ای عمل کردن نهادها و دستگاه‌های مسئول است.

وی ایجاد مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در استان را یکی از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: خیران بازوی توانمند توسعه فرهنگ هستند و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد هم‌گرایی فرهنگی خوبی در لرستان وجود دارد می‌توان مجمع خیرین فرهنگی را ایجاد کرد و از این ظرفیت برای حوزه فرهنگ و کتاب استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها