پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
دوری آیت‌الله رئیسی از مَنیَت‌ها عامل محبوبیت او در میان مردم بود

مرکزی- دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید رئیسی رای و نظر جمع را بر نظر خود ارجح می‌دانست و یکی از عوامل محبوبیت وی بین مردم همین خصلت و دوری از مَنیَت‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در مصلای بیت المقدس اراک بیان کرد: همه ما روزی از دنیا می‌رویم و خوشا به حال کسانی که در مکتب امام زندگی می‌کنند و حیات و مرگ آنان در مکتب امام است؛ بنابراین باید همانند مکتب امام عمل کرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) منیت خود را کنترل کرد و شاگردان امام همه این خصلت را دارند و شهید رئیسی این چنین شخصیتی داشت.

خسروپناه اضافه کرد: آیت الله رئیسی همانند شهید بهشتی که نفس خود را می‌کشت و بر کرسی قضاوت می‌نشست، عمل می‌کرد و مردم‌دار بود.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی، اصل دوم مکتب امام راحل را «اسلام اجتماعی» دانست و ادامه داد: اسلام اجتماعی یعنی حضور در کنار کپرنشینان و شنیدن سخنان کارگران و حضور در کارخانه‌های تعطیل شده و حل مسائل آنها.

خسروپناه، ویژگی دیگر شهید جمهور را استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: امام همواره از مردم جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد، اما عده‌ای بعد از وفات امام با وجود تاکید مقام معظم رهبری، اعلام کردند که ما کاری به فلسطین نداریم اما این عده نمی‌دانند اگر دفاع از مظلومان را نداشته باشیم این ظلم علیه ما تکرار می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید آیت الله رئیسی نیز با تاکید مقام معظم رهبری انقلاب از مردم غزه با تمام وجود حمایت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها