شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کتاب محور اصلی ۲۵۰ کارگاه تخصصی کانون پرورش فکری هرمزگان است

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کتاب، محور اصلی ۲۵۰ کارگاه تخصصی کانون پرورش فکری هرمزگان است.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت فصل تابستان کانون پرورش فکری با شعار «تابستانتو بساز» در استان هرمزگان، از ۲۵۰ کارگاه تخصصی با محوریت کتاب در زمینه: قرآن، شاهنامه خوانی، شعر و ادبیات، خردورزی و نوشتن خلاق خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان ادامه داد: سایر کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی شامل: نجوم، مجسمه سازی، شناخت آبزیان و پرندگان، کارگاه چوب، رباتیک، سنگ مصنوعی، سفالگری، فن بیان، مهندسی خلاقیت، سوخته کاری، نقاشی، تاپستری، برنامه نویسی ویژه کودکان اسکرچ، نمایش، سوزن دوزی و … ویژه گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.

پشتکوهی ضمن اعلام این خبر گفت: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به تربیت نسلی در طراز انقلاب اسلامی مضاعف شده است، اوقات فراغت صرفاً مختص تابستان نیست. بلکه، کانون در طول سال با برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های اثربخش در تغییر رفتار، مهارت آفرینی و ساختن دنیایی بهتر تلاش می‌کند.

وی همچنین افزود: در فصل تابستان با شعار «تابستانتو بساز» و با هدف مهارت آموزی و تمرین زندگی برای کودکان ونوجوانان بیش از ۲۵۰ کارگاه تخصصی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال و سیاست‌های سه گانه کانون در سال ۱۴۰۳ مبنی بر نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب محوری، افزود: کانون پرورش فکری هرمزگان با بهره‌گیری از دانش و تجربه مربیان کانون، همچنین چهره‌های برجسته فرهنگی و علمی، فرصت را برای پرورش و شناسایی استعداد مخاطبان به ویژه نوجوانان در مراکز کانون بیش از پیش فراهم کرده است.

کتاب محور اصلی ۲۵۰ کارگاه تخصصی کانون پرورش فکری هرمزگان است

پشتکوهی اضافه کرد: کانون همچنین ویژه برنامه‌هایی برای پایگاه‌های طرح یاسمن، قرارگاه های تحول محلات و مناطق کم برخوردار نیز، در دستور کار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: امسال مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان علاوه بر فعالیت در سه شیفت، به منظور اثربخش‌تر شدن آموزش‌ها، کارگاه‌های ویژه مادر و کودک، والدین نیز تشکیل می‌شود و در تابستان امسال نیز دوره‌های تربیت مربی را به علاقه مندان نوید داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان از مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان به عنوان اتفاق نویدبخش در استان خبر داد و افزود: امید است از طریق مجازات جایگزین حبس علاوه بر تغییر روند و متنبه شدن مجرمین، موجب بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از امکانات فرهنگی بیشتر صورت پذیرد.

پروین پشتکوهی در پایان از بازدید عموم مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس به عنوان یک مکان توریستی، علمی، تفریحی برای تابستان امسال نام برد و گفت: ثبت نام علاقمندان به آموزش ۱۰ زبان زنده دنیا در ترم تابستان کانون زبان ایران انجام می‌شود.

به گزارش ایبنا، علاقمند به شرکت در کارگاه‌های تخصصی حضوری و برخط، می‌توانند با مراجعه به سایت کانون و مراکز فرهنگی هنری در دوره‌های تابستان ۱۴۰۳ تا نیمه خرداد ماه نام‌نویسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها