یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کتابخانه‌های عمومی لرستان با همه امکانات به میان عشایر می‌رود

لرستان - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در آینده نزدیک در لرستان گفت: کتابخانه با همه امکانات به میان عشایر استان می‌رود و به آنها به ویژه کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی خواهد کرد و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور متعددی برای همه گروه‌های سنی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز یک‌شنبه در دیدار با مدیرکل امور عشایری لرستان با هدف برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در این استان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: کتابخانه‌های عمومی همان‌طور که از عنوان آن مشخص است متعلق به عموم مردم هستند و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه همواره از اولویت‌های کاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه عشایر بخشی قابل توجهی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: خدمت‌رسانی در موارد مختلف وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها است و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در راستای برقراری عدالت اجتماعی، اقدام به برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» کرده و این جشنواره در چند استان کشور با موفقیت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره در استان لرستان نیز فراهم شده است، افزود: در آینده نزدیک این جشنواره در لرستان برگزار خواهد شد و کتابخانه با همه امکانات به میان عشایر استان می‌رود و به این عزیزان به ویژه کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی خواهد کرد و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور متعددی برای همه گروه‌های سنی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه علاوه بر مجموعه کتابخانه‌های عمومی که برگزارکننده اصلی این جشنواره هستند نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله امور عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان، دامپزشکی و بسیج عشایری هستیم، عنوان کرد: امیدواریم این دستگاه‌ها نیز یاری‌گر کتابخانه‌های عمومی استان باشند تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای درخور در استان باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان نیز در این دیدار ضمن استقبال از برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان، گفت: جامعه عشایری لرستان پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل داده و حدود ۱۴ هزار خانوار عشایر لرستان کوچ‌رو هستند و ۶ ماه از سال را در مناطق قشلاقی شمال ایلام، خوزستان و جنوب استان مستقر می‌شوند.

هوشنگ نورمحمدی با بیان اینکه جامعه عشایری لرستان در قالب ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه در استان به زندگی عشایری ادامه می‌دهند، افزود: احداث راه، تأمین آب آشامیدنی، احداث جایگاه‌های نفت و گاز، تبدیل اراضی دیم به آبی، طراحی سایت اسکان عشایر، طرح‌های مطالعاتی و آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب ۱۰۳ پروژه در سال جاری ازجمله فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این اداره هستند.

نورمحمدی با اشاره به وظیفه اداره کل امور عشایری به منظور ارائه خدمت‌رسانی فرهنگی به جامعه مخاطب خود، گفت: آماده همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» هستیم و در این‌باره از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

کتابخانه‌های عمومی لرستان با همه امکانات به میان عشایر می‌رود

به گزارش ایبنا، به منظور مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز دیدار داشت و در این‌باره هماهنگی‌های لازم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها