چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
جشنواره منطقه‌ای تمداربیت؛ پیونددهنده فرهنگ‌ها در دل زاگرس

چهارمحال و بختیاری - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اعلام برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره تمداربیت گفت: این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان، نقش کلیدی در تثبیت و تقویت جایگاه فرهنگی چهارمحال و بختیاری در میان استان‌های زاگرس نشین دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، پیام احمدی، در نشست هماهنگی چهاردهمین دوره جشنواره منطقه‌ای تمداربیت، اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی، نه تنها جایگاه استان را در منطقه مستحکم می‌کند، بلکه به عنوان یک پل فرهنگی بین استان‌های زاگرس نشین عمل می‌کند.

وی افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری مانند شاهنامه‌خوانی، نقالی لردگان و موسیقی زاگرس‌نشینان بروجن، با برگزاری موفقیت‌آمیز بیش از ۱۵ دوره، به عنوان میراثی ارزشمند در حافظه تاریخی استان ثبت شده‌اند.


احمدی تأکید کرد: ادبیات، شعر و موسیقی، به عنوان بخش‌های ضروری هویت فرهنگی، نقش مهمی در انتقال مفاهیم و سنت‌ها دارند و همکاری مدیریت شهرستانی برای برپایی موفقیت‌آمیز جشنواره، از اهمیت بالایی برخوردار است.

جشنواره منطقه‌ای تمداربیت؛ پیونددهنده فرهنگ‌ها در دل زاگرس

فیض‌الله طاهری، دبیر اجرایی این جشنواره نیز در این نشست بر ضرورت ترانه‌سرایی، مستندسازی و تولید محتوا تأکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره به نام بزرگان شعر گویشی، الگوسازی برای نسل جوان را به دنبال دارد.


وی ادامه داد: مستندسازی و تولید محتوا با همکاری صداوسیما، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی شعر گویشی، بهره‌گیری هرچه بیشتر عموم مردم از بخش‌های مختلف جشنواره و افزایش نشاط اجتماعی هم از دیگر نکاتی است که باید در برنامه‌ریزی جشنواره چهاردهم تمداربیت به آن توجه شود.


جمع‌آوری و تدوین آثار رسیده به دبیرخانه در دوره گذشته از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش ایبنا، سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مردادماه ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس نشین در شهرستان اردل برگزار شد و این جشنواره امسال پس از پنج سال وقفه بار دیگر با شکوه‌تر از همیشه در قالب طرح‌های قرارگاه شهید آوینی بازمی‌گردد تا فرهنگ غنی زاگرس را جشن بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها