جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
اعتبار مناسب برای حمایت از کتابفروشی‌های استان ایلام مصوب شود

ایلام- عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت:برای حمایت از کتابفروشی‌های استان اعتباری مناسب مصوب شود

مرتضی حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: برای حمایت از کتابفروشی‌ها و تقویت نقدینگی و رونق فروش کتاب از سوی مسئولان ارشد استان اعتباری مناسب تصویب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه صنف کتابفروشان در توزیع و تهیه کتاب‌های مناسب برای جوامع هدف گفت: محور تمام جلسات و برنامه‌ریزی‌ها، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و نشست‌های اداری در جلسات انجمن کتابخانه‌ها کتاب است و صنف کتابفروشان در این راستا از اهمیت خاصی برخوردارند و می‌بایست مورد حمایت قرار گیرند.

نویسنده و روزنامه‌نگار ایلامی با اشاره به بالابودن هزینه‌های نگهداری و مدیریت کتابفروشی‌ها و دغدغه‌های این صنف گفت: میزان هزینه‌های جاری کتابفروشی‌ها و مراکز معتبر فروش و پخش کتاب در استان بسیار بالاست و کتابفروشان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و در صورت عدم حمایت از کتابفروشی‌ها، ممکن است شاهد تعطیلی و تغییر کاربری آنان باشیم.

حاتمی ادامه‌داد: ضرورت دارد مسئولان ارشد استان اعتبار مناسبی برای حمایت از کتابفروشان سطح استان اختصاص دهند تا این صنف فرهنگی بتواند به فعالیتش ادامه دهد.

وی پیشنهاد داد: در صورت اختصاص اعتباری مناسب، بهتر است تمام منابع خوانداری و مطالعاتی مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان از کتابفروشی‌های سطح استان خریداری شود که در این راستا از این صنف فرهنگی حمایت شود.

وی که در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار ایلام‌، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شد، حضور داشت بر ضرورت حمایت جدی از کتابفروشی های سطح استان و روزآمدکردن منابع مطالعاتی کتابخانه‌های عمومی استان به تازه‌های کتاب تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها