شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
بررسی روابط تاریخی و فرهنگی لهستان و ایران در دانشگاه تهران

همایش گرامیداشت پانصد و پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و لهستان از سوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با همراهی نگارستان اندیشه، ناشر تخصصی علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا همایش گرامیداشت پانصد و پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و لهستان یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با همراهی نگارستان اندیشه، ناشر تخصصی علوم انسانی برگزار می‌شود.

برخی از مقالات ارائه شده در این همایش عبارتند از: «الکساندر خوچکو و برآمدن ایران‌شناسی فرهنگ‌گرا در اروپای سده نوزدهم میراث علمی و ادبی آلبن دی بیبرشتاین کازیمیرسکی»، «اسنادی از روابط فرهنگی، آموزشی ایران و لهستان در مصوبات شورای عالی معارف»، «نادر آراسته: معمار روابط ایران و لهستان»، «نقش بوبوفسکی در نت‌نویسی آثار موسیقی‌دانان ایرانی قرن هفدهم میلادی»، «آوارگان لهستانی در ایران دوران جنگ جهانی دوم بر بنیاد اسناد و مکاتبات سفارت انگلیس در تهران»، «حضور لهستانی‌ها در سینمای ایران: همراه با پخش بخش‌هایی از دو مستند تازه درباره لهستانیان مهاجر در ایران»، «بررسی حضور ادبیات لهستان در ایران».

همچنین در این همایش با برپایی نمایشگاهی اسناد آرشیوی ایران و لهستان بر اساس آرشیو ملی دو کشور در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به حضور در همایش گرامیداشت پانصد و پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و لهستان می‌توانند یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا عصر به نشانی تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط