شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
پرورش نسل تحصیل‌کرده و نخبه مستلزم بهره‌مندی از فضاهای مطالعاتی است

گلستان- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده کشور در دست نخبگان و قشر فرهیخته جامعه است و پرورش نسل تحصیل‌کرده و نخبه مستلزم داشتن امکانات و فضاهای مطالعاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، عبدالغفور امان‌زاده در بازدید از بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان که باهدف زیباسازی و بهبود خدمات‌رسانی از ابتدای مردادماه سال گذشته آغاز شده بود و در دهه کرامت سال جاری اتمام و مورد بهره‌برداری عمومی قرار گرفت، گفت: کتابخانه‌ها فراتر از حوزه امانت و فضای مطالعه به مراکزی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تبدیل‌شده‌اند و از جمله محل‌هایی برای شناسایی استعدادها و آینده‌سازان کشور هستند.

وی افزود: آینده کشور در دست نخبگان و قشر فرهیخته جامعه است و پرورش نسل تحصیل‌کرده و نخبه مستلزم داشتن امکانات و فضاهای مطالعاتی است.

امان‌زاده بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از مطالبات کتابداران تأکید کرد و گفت: عرصه فرهنگ به‌خصوص کتابداران نیازمند حمایت هستند تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری به مردم کشور عزیزمان ارائه کنند.

وی افزود: در همین راستا نمایندگان در مجلس هم باید تمام توان خود را در حمایت‌های مالی و افزایش بودجه کتابخانه‌های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌کارگیرند.

پرورش نسل تحصیل‌کرده و نخبه مستلزم بهره‌مندی از فضاهای مطالعاتی است

عبدالغفور امان‌زاده به همه دوستداران علم و فرهنگ توصیه کرد تا با مشارکت در برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، کمک شایانی به توسعه فرهنگ عمومی کشور کنند و با ارائه برنامه‌های پیشنهادی، در پیشرفت فرهنگ کشور که پیش‌زمینه پیشرفت در زمینه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی است، کمک کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از دیدار با مدیرکل و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان و فضاهای ایجاد شده در بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی، از تلاش کتابداران در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تشکر کرد و بر لزوم حمایت مسئولان استان و ظرفیت ادارات در ایجاد فضاهای مطالعاتی تأکید ویژه داشت.

به گزارش ایبنا، طبقه همکف کتابخانه میرفندرسکی شامل قسمت کودک و نوجوان و منابع، طبقه دوم شامل سالن مطالعه خواهران و برادران و قسمت ویژه و سپس طبقه زیرزمین شامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سالن اجتماعات، بوفه و … در فازهای مختلف بازطراحی شدند.

همچنین خرید تجهیزات جدید، اختصاص فضای بیشتر به اعضا، راه‌اندازی بخش خصوصی، تغییر بخش کودک به‌منظور تسهیل خدمات به خانواده‌ها، تفکیک اداره کل از بخش کتابخانه از جمله اقدامات صورت گرفته در بازطراحی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها