سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
حذف یک کتابفروشی‌های محلی دیگر/آوند تعطیل می‌شود

مدیر کتابفروشی آوند از تعطیلی این مجموعه پس از ۶ سال فعالیت، به دلیل افزایش هزینه اجاره‌بها خبر داد.

مهدی عمرانلو، مدیر کتابفروشی آوند دانش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه کتابفروشی محلی آوند به کار خود پایان می‌دهد، عنوان کرد: پایان خرداد ماه پس از ۶ سال فعالیت به علت افزایش دو برابری هزینه اجاره ملک و هزینه‌های جاری دیگر مجبور به تعطیلی کتابفروشی هستیم.

وی افزود: طی این سال‌ها تلاش کردیم‬‬ به‬ عنوان یک کتابفروشی محلی با مردم محله خود رابطه‌‏ رو در رو برقرار کنیم، عموماً فعالیت کتابخانه‌های محلی به نوعی بنیان‌های فرهنگی و معنوی جامعه را تقویت می‌کنند و به یک مامن و پناه برای مردم به جامعه تبدیل می‌شوند.

عمرانلو با بیان اینکه ضرورت فعالیت کتابفروشی محلی غیرقابل انکار است، ادامه داد: با توجه به بُعد مسافت مردم محله‌های مختلف به راسته‌های کتابفروشی و سختی‌های تردد در تهران، نقش کتابفروشی‌های محلی پررنگ‌تر می‌شود، زیرا مردم به راحتی می‌توانند کتاب را از محله خود خریداری کنند.

وی با اشاره به کمبود ویترین کتاب و ضرورت توسعه آن گفت: کتابفروشی‌های محلی اغلب به دلیل مساحت بزرگ‌تر و کارکردهایشان در تامین نیاز مشتری نقش ویژه‌ای دارند،

عمرانلو افزود: طی سال‌های اخیر، مشکلات اقتصادی، فعالیت کتابفروشی‌ها را کم‌رونق کرد، به‌خصوص پس از همه‌گیری کرونا، بسیاری از از کتابفروشان با مشکلات مختلف دست به گریبان شدند اما تلاش کردند به هر شکلی ادامه بدهند؛ بنابراین در مدیریت کتابفروشی براساس همین روش ادامه دادیم، اما بیشتر از۶ سال نتوانستیم مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها، تلاش کردیم با برنامه‌های فرهنگی مختلف، مردم را به کتابفروشی بیاوریم، گفت: مراسم رونمایی کتاب، نشست‌های شاهنامه‌خوانی، بررسی آثار فلسفی و روان‌شناسی با حضور نویسندگان و مترجمان به‌طور مستمر در کتابفروشی برپا بود.

عمرانلو با طرح این موضوع که برخی کتابفروشی‌ها با ایجاد بخش کافه و فروش اقلام مختلف توانسته‌اند فعالیت خود را ادامه بدهند، عنوان کرد: از روزی که اعلام کردیم کتابفروشی تعطیل خواهد شد، مردم خیلی ناراحت هستند، چون اینجا پاتوقی برای کتابخوانی و گعده‌های فرهنگی مردم محل بود که به ناچار باید تعطیل شود.

به گزارش ایبنا، کتابفروشی «آوند» اسفندماه سال ۱۳۹۶ در فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع در بلوار کاوه فعالیت خود را آغاز کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها