شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
اهدای کتابخانه شخصیِ «آذرتاش آذرنوش» به مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

کتابخانه شادروان «آذرتاش آذرنوش» به مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد. این کتابخانه حاوی ۴۶۴٨ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی اوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابخانه شادروان «آذرتاش آذرنوش»، استاد گران‌مایه و برجسته دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، توسط همسر و فرزندان او به مجموعهۀ کتابخانه‌های اهدایی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد که به‌صورت مستقل و به نام او نگاه‌داری خواهد شد و مورد استفاده پژوهش‌گران قرار خواهد گرفت.

این کتابخانه حاوی ۴۶۴٨ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی اوست که بخش عمده و اصلی آن، در حوزۀ زبان و ادبیات عربی یعنی رشته‌ای که آن زنده‌یاد در آن تخصص یافته بود، است.


مرحوم آذرنوش در نخستین سال‌های تأسیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، به آن‌جا پیوست و در شمار اعضای هیأت علمی آن درآمد و در دهم آذر ١٣۶۴، به مدیریت بخش ادبیات عرب منصوب شد. از آن پس که شورای عالی علمی مرکز به‌وجود آمد، در زمرۀ اعضای اصلی آن جای گرفت، و تا زمان درگذشت، هم‌چنان در جلسات شورا حضوری مؤثر داشت.


شادروان آذرنوش، در نیمه مهر ١۴٠٠ در تهران، در هشتادوچهار سالگی دیده از جهان فروبست و با بدرقه رسمی در سرسرای مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها