دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
مسیر تازه طراحی داخلی

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» نوشتهٔ مورن میتن و ترجمهٔ محمدرضا نامداری و علی مشهدی در نوبت اول با ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۷۰ تومان از انتشارات دانشگاه علم و فرهنگ به‌تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» نوشتهٔ مورن میتن و ترجمهٔ محمدرضا نامداری و علی مشهدی در نوبت اول با ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه علم و فرهنگ به‌تازگی منتشر شده است.

این کتاب با موضوع طراحی معماری داخلی در شش فصل برای علاقه‌مندان به طراحی داخلی گردآوری شده است.

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» در فصل اول به طراحی‌های اُرتا گرافیک، در فصل دوم به فرآیند طراحی، و گرافیک‌های مربوط در فصل سوم به بیضی‌ها (شلجمی)، در فصل چهارم به نقشه و طراحی محیط‌های داخلی، در فصل پنجم به مدل‌های قیاس و در فصل ششم به نمایش مواد و سطوح نهایی به طور کامل و جامع با سرفصل‌های مختص با این عناوین پرداخته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «نسخه اول این کتاب نامرد بهترین کتاب در حوزهٔ طراحی داخلی و ارتباط بصری شد، اتفاقی که مسیر تازه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌ها را نشان می‌داد. هدف از آن نسخه و ویراست تازه که برای دانشجویان و کارآموزان به‌روز شده، معرفی تکنیک‌های دیداری است. مانند نسخه قبل، این کتاب هم روش‌هایی را جهت ارائه دیداری طراحی فضاهای داخلی معرفی و به تبیین آن‌ها به زبان نوشتار و تصویر مبادرت دارد.»

همچنین می‌خوانیم: «در این کتاب وجوه مختلفی از فرآیند طراحی برای آشکارکردن ارتباط بین اجرا و ارائه طراحی مطرح می‌شوند. برخی از اصول پایه‌ای طراحی گرافیکی و همین‌طور طراحی کاغذ که اغلب نادیده گرفته شده نیز موردبحث واقع می‌شود.»

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» نقش قابل‌توجهی از تولیدات کامپیوتری شبیه‌سازی‌شده را در تمرینات کنونی و در جهان دانشگاهی ایفا می‌کند به همین منظور شیوه‌های رسم دستی و ارائه آن را که ممکن است نهایتاً کمی تا قسمتی در جاهای دیگر یافت شود، به‌استثنای رسم پرسپکتیو تخمینی، گرد آورده است.

نویسنده در بخشی از این کتاب آورده است: «این کتاب به‌تنهایی توضیحات سطحی در مورد بیشتر برنامه‌های مدل‌سازی سه‌بعدی تقدیم کرده است، مگر در مورد معرفی sketchup که اساسی‌تر است. دلیلش هم آن است که این نرم‌افزار مدل‌سازی را یکی از بهترین‌ها می‌دانم و این برنامه امکان موفقیت سریع و آسان را فراهم می‌کند.»

فصل‌های زیادی از این کتاب با معرفی ابزار و لوازم مخصوص آغاز می‌شوند و هر یک حاوی مطالبی برای راهنمایی در متن، دارای ساختار تصویری و مرحله‌به‌مرحله‌اند.

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» نوشتهٔ مورن میتن، راهنمایی جامع برای هنرمندان، طراحان و معمارانی است که به دنبال یادگیری نحوه برقراری ارتباط ایده‌های خود از طریق تصاویر هستند. این کتاب به خوانندگان اصول اساسی طراحی، پرسپکتیو، نورپردازی و مواد را آموزش می‌دهد و سپس آنها را به گام‌های عملی برای ایجاد تصاویر خلاقانه و مؤثر از فضاهای داخلی راهنمایی می‌کند.

نویسنده در این کتاب به مخاطب خود می‌آموزد که نمونه کارهایی که توسط طراحان حرفه‌ای، دیجیتالی و مدل‌سازها اجرا می‌شوند به ما نشان می‌دهند که در کارهای متخصصان چه اتفاقاتی می‌افتد. چرا که کار آن‌ها بسیار زیبا و حرفه‌ای است و این نشان‌دهنده آن است که چه توانایی تولید استثنایی دارند؛ بنابراین ضمن این آموزش‌ها، مخاطب یاد می‌گیرد و طراحی را بر مبنای انجام مرحله‌به‌مرحله برای ارائه کار آموزش و تکمیل کند.

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» برای معماران، طراحان و هنروران معماری با گرایش معماری داخلی بسیار مناسب و قابل‌استفاده است و می‌توانند دانش و آگاهی خود را در این زمینه با این کتاب ارتقا ببخشند.

کتاب «بیان تصویری معماری داخلی» نوشتهٔ مورن میتن و ترجمهٔ محمدرضا نامداری و علی مشهدی در نوبت اول با ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۷۰ تومان از انتشارات دانشگاه علم و فرهنگ به‌تازگی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها