یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
نمایشگاه کتاب پکن با رویکرد همکاری بین تمدن‌ها برگزار می‌شود

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با تاکید بر یادگیری متقابل و همکاری بین تمدن‌ها، مشارکت 71 کشور و برپایی هزار و 600 غرفه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از ۱۹ تا ۲۴ ژوئن برگزار و بیش از ۲۲۰ هزار عنوان کتاب چینی و خارجی در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود.

در مجموع هزار و ۶۰۰ غرفه‌دار از ۷۱ کشور در این رویداد حضور دارند که از این تعداد ۱۵ کشور منطقه، نخستین‌بار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ ازجمله آذربایجان، جمهوری چک، نیجریه، نروژ، اسلواکی و قطر. هدف این رویداد تعمیق یادگیری متقابل بین تمدن‌ها و دستیابی به رشد متقابل از طریق همکاری است. برنامه‌ریزی مجریان برگزاری نمایشگاه تا حدی نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به انتشارات آکادمیک و آموزشی است.

از سال گذشته در این نمایشگاه، قسمتی برای نشرهای دانشگاهی و آموزشی در نظر گرفته شده است؛ امسال نیز انتشارات وایلی، سی‌انگیج، تیلور و فرانسیس، الزویر، آکسفورد، کمبریج، اسپرینگر نیچر، سیج، ورلد ساینتیفیک، بریل و والتر دِگرویتر حضور خواهند داشت.

همچنین تعدادی از مطبوعات دانشگاهی قصد دارند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. علاوه بر این، مطبوعات دانشگاهی ثبت‌نام شده برای شرکت عبارتند از: انتشارات دانشگاه پرینستون، انتشارات دانشگاه هاروارد، انتشارات دانشگاه تورنتو، انتشارات دانشگاه ملبورن، انتشارات سیاست دانشگاه بریستول، و انتشارات علمی ACC در سنگاپور.

مهمان ویژه امسال این نمایشگاه، عربستان سعودی است و این رویداد توسط شرکت واردات و صادرات (گروه) انتشارات ملی چین برگزار می‌شود.

از آنجایی که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین است، این نمایشگاه در مقیاس بزرگ برگزار می شود و مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشر شده در ۷۵ سال گذشته نیز در آن ارائه می‌شود که دستاوردهای صنعت نشر چین در طول این سالیان را به نمایش می‌گذارد.

در طول برگزاری نمایشگاه کتاب پکن، فعالیت‌های تبادل فرهنگی مختلفی ازجمله مجمع بین‌المللی صنعت نشر و انجمن کتاب کودک اجرا می‌شود؛ همچنین از نویسندگان و پژوهشگران سرشناس برای تعامل با خوانندگان دعوت خواهد شد. این نمایشگاه که سال ۱۹۸۶ تأسیس شد، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است و به یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب چین و پلتفرم‌های تجارت حق چاپ تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها