چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
فضای جشنواره، دنیای کتاب را از روزمرگی و تکرار رها می‌کند

عضو هیئت علمی جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان گفت: فضای جشنواره، دنیای کتاب را از روزمرگی، یکنواختی و تکرار رها و استعدادهای ناشناخته را کشف می‌کند و فعالان تلاشگر و گمنام را به جامعه فرهنگی کشور معرفی می‌کند.

محمد میرکیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برپایی نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان گفت: به طور طبیعی برگزاری هر جشنواره‌ای باعث توجه مسئولان و تصمیم‌سازان ارکان فرهنگی کشور به موضوع آن جشنواره می‌شود که این نکته مهم درباره جشنوره ملی کتاب کودک و نوجوان هم روی می‌دهد. نکته دیگر آنکه با برگزاری این جشنواره، فضای فرهنگی کشور پویا و بانشاط می‌شود. نکته سوم که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد، ایجاد انگیزه در میان فعالان ادبیات کودک و نوجوان است که تلاش آن‌ها در سطح ملی دیده و به آن توجه شود.

او در پاسخ به این سوال که «آیا نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان می‌تواند نیروی مؤثر و مضاعفی به حوزه کتاب کودک و نوجوان وارد کند؟» بیان کرد: برگزاری این جشنواره ظرفیت‌های پنهان ادبیات کودک و نوجوان ایران را به جهانیان و علاقه‌مندان ادبیات کودک معرفی می‌کند و همچنین تلاشگران ادبیات کودک در ایران را با توانمندی‌های همکاران‌شان در سطح جهان آشنا می‌کند و همین رویداد، باعث ارتقا و پیشرفت هرچه بیشتر ادبیات کودک در ایران نیز می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان، درباره تقویت حوزه داستان کودک و نوجوان و بهبود وضعیت آن با کمک برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح ملی و بین‌المللی، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره به همین دلیل صورت می‌گیرد. فضای جشنواره، دنیای کتاب را از روزمرگی، یکنواختی و تکرار رها و استعدادهای ناشناخته را کشف می‌کند و فعالان تلاشگر و گمنام را به جامعه فرهنگی کشور معرفی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط