چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
قطعی برق، محفل ادبی آفتاب بندرعباس را تعطیل کرد/ میزبانی از کودکان پارسیانی با داستان حضرت اسماعیل

هرمزگان - در بسته خبرهای کوتاه کتاب امروز در هرمزگان از تازه‌ترین رویدادهای ادبی و فرهنگی این استان از قطعی برق و تعطیلی نشست «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس تا میزبانی از کودکان پارسیانی با داستان حضرت اسماعیل، با خبر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بسته فرهنگی کوتاه از کتاب در هرمزگان با ۴ خبر قطعی برق نشست «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس را تعطیل کرد، میزبانی از کودکان پارسیانی با داستان حضرت اسماعیل، نشست شورای فرهنگ عمومی بندرخمیر برگزار شد و برگزاری تور عکاسی در کوخرد بستک، میزبان نگاه مهربانتان خواهیم بود.

قطعی برق، نشست «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس را تعطیل کرد

قطعی برق کتابخانه سید احمد خمینی محل دائمی برگزاری نشست «محفل ادبی آفتاب بندرعباس» باعث شد این نشست ادبی تعطیل شود.

کودکان مشتاق کتاب و کتابخوانی به اتفاق امیرحسین والا دبیر این محفل ادبی و خانواده‌های کودکان در گرمای حدود ۵۰ درجه این روزهای بندرعباس پشت در بسته کتابخانه ماندند و سرانجام با پیگیری‌های فراوان بدون برگزاری نشست، دست خالی به خانه بازگشتند.

علاوه بر نشست «محفل ادبی آفتاب» پلاتو آفتاب نیز به دلیل قطعی برق، دست رد به سینه گروه‌های نمایشی و تماشاگران و دوستداران تئاتر زد.

این اتفاق در حالی انجام گرفت که فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان هم سال گذشته و هم امسال ضمن پیگیری فراوان، مجوز مکتوب گرفته است که برق کتابخانه‌ها قطع نشود ولیکن اداره برق به تعهدات خود عمل نکرده و برنامه‌های دوستداران کتاب و ادبیات و فرهنگ و هنر را با سهل‌انگاری به تعطیلی کشانده است.

میزبانی از کودکان پارسیانی با داستان حضرت اسماعیل

حلیمه روشن زاده کتابدار کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان میزبان کودکان با قصه گویی از داستان حضرت اسماعیل (ع) برگرفته از کتاب قصه های آسمانی شد.

همچنین جمع خوانی از کتاب ستاره های آسمانی نماز توسط کتابدار و اعضای فعال در این کتابخانه برگزار شد.

کتاب قصه‌های آسمانی با تصاویر زیبا و صفحات تمام مصور رنگی شامل قصه‌هایی از قرآن، ائمه و پیامبران است که به زبانی شیرین و کودکانه نگارش شده است.

این کتاب دارای پندهای اخلاقی بسیار مفید برای کودکان است و موجب آشنایی کودک با ائمه، پیامبران و قصص قرآنی و علاقه مندی کودکان به این مسائل می‌شود.

مجموعه قصه های پندآموز، به قلم مجید امیری و محسن محمدی منش در
قطع وزیری و جلد شومیز با ۱۸۸ صفحه توسط انتشارات نسیم قلم به چاپ رسیده است.

نشست شورای فرهنگ عمومی بندرخمیر برگزار شد

موسی رونما رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان خبر داد.

در این نشست در خصوص معرفی دبیر ستاد اقامه نماز بندرخمیر، معرفی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، برنامه‌ریزی مراسم‌های دهه امامت و ولایت و مراسم‌های دهه محرم و اربعین حسینی، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی بندرخمیر با حضور حجت السلام صالحی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، کریمی معاونت فرماندار شهرستان و دیگر اعضا در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

برگزاری تور عکاسی در کوخرد بستک

محمد محمدی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک از نخستین تور عکاسی سال ۱۴۰۳ این شهرستان با همکاری کانون فیلم و عکس در منطقه تاریخی کوخرد بستک در غرب استان هرمزگان خبر داد و گفت: تور عکاسی کوخرد با محوریت ثبت بصری آثار فرهنگی و آموزش عملی به شرکت کنندگان برگزار شد.

محمدی زاده ضمن قدردانی از همکاری شورای اسلامی و دهیاری کوخرد و تلاش‌های رئیس کانون فیلم و عکس این شهرستان گفت: پنج نقطه از مکان‌های دیدنی کوخرد شامل دوگنبدان، حمام باستانی سیبه، آبشار نمکی، موزه مردم شناسی و مسجد جامع توسط عدنان نعمت‌نیا تور لیدر این برنامه برای عکاسی در نظر گرفته شد.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از بین تصاویری که از دوربین شرکت کنندگان در تور عکاسی کوخرد ثبت شد تصاویر برتر انتخاب و در نمایشگاه عکس در دید عموم قرار خواهد گرفت.

در ادامه جامه‌دار رئیس کانون فیلم و عکس بستک از همه علاقمندان به عکاسی برای عضویت در کانون فیلم و عکس و حضور در جلسات، شب عکس و تورهای عکاسی دعوت بعمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها