چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
«یک روایت معتبر درباره گوادلوپ»؛ آخرین تلاش در جهت حفظ منافع

کتاب «یک روایت معتبر درباره گوادلوپ؛ آخرین تلاش در جهت حفظ منافع» از مجموعه یک رویت معتبر با موضوع ادبیات پایداری و مقاومت از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «یک روایت معتبر درباره گوادلوپ؛ آخرین تلاش در جهت حفظ منافع» از مجموعه یک رویت معتبر با موضوع ادبیات پایداری و مقاومت از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

مجموعه یک روایت معتبر با محور قراردادن تاریخ انقلاب اسلامی توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این جلد به نویسندگی ابوالقاسم شهریاری، نوشتاری مستند با اشاره به اوضاع سیاسی در سال ۱۳۵۷ و حضور امام خمینی (ره) در کشور فرانسه است و به بیان واقعه گوادولوپ همزمان با اوجگیری مبارزات ملت ایران علیه نظام ستم‌شاهی می‌پردازد.


از محوری‌ترین مباحث کتاب می‌توان به مروری بر قرارداد ۱۹۷۵ مشهور به بیانیه الجزایر و اشاره به علل و عوامل برگزاری کنفرانس گوادلوپ با حضور سران کشورهایی همچون فرانسه، انگلستان، آمریکا و آلمان با هدف تلاش برای استقرار دولتی که همچنان دست نشانده باشد، اشاره کرد. ذکر برخی بیانات و روایت‌هایی از فرماندهان و مقامات، نامه‌های محرمانه، همراه با تصاویر کمتر ارائه شده با اشاره به منابع و مستندات بخش‌های خواندنی و متفاوت این اثر است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «قرارداد ۱۹۷۵ مشهور به بیانیه الجزایر که برای تعیین مرزها میان ایران و عراق منعقد شده بود. به سایر موضوعات مرتبط با دو کشور نیز گسترش پیدا کرد و مقرر گردید تا هرگونه موضوعی که باعث اخلال در روابط رژیم بعث عراق و پادشاهی ایران می‌شود نیز برطرف گردد.به طور مثال پادشاه ایران سیاست‌های حمایتی خود در خصوص کردها را تعدیل و در مقابل رژیم بعث نیز اقدامات خود را جهت ایجاد محدودیت در فعالیت‌های امام خمینی (ره) آغاز کرد. از آغاز سال ۱۳۵۴ تا دی ماه ۱۳۵۶ که مصادف است با انتشار مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات درباره امام خمینی (ره) که تبعاتی چون قیام ۱۹ دی قم را به همراه داشت رژیم بعث اقدامات فراوانی را برای محدودیت امام (ره) به انجام رساند».


کتاب «یک روایت معتبر درباره گوادلوپ؛ آخرین تلاش در جهت حفظ منافع» در ۸۰ صفحه، قطع رقعی، شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شده و به بهای ۴۸ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها