شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
نخستین جلسه هماهنگی بزرگداشت روز قلم برگزار شد

لرستان - نخستین جلسه هماهنگی بزرگداشت روز قلم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، نخستین جلسه هماهنگی بزرگداشت روز قلم صبح شنبه با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از کارشناسان ستادی این اداره کل برگزار شد.

محمد لروند ضمن تاکید بر پاسداشت روز قلم و قدردانی از فعالیت‌های جامعه نویسندگان استان گفت: روز قلم امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و به شکل خلاقانه برگزار شود.

لروند با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای برنامه‌های روز قلم و تجلیل از اهالی قلم در استان مورد تاکید است افزود: برنامه‌هایی همچون رونمایی از تازه‌های نشر استان، تجلیل از نویسندگان، دیدار با ناشران و نویسندگان، جلسات شعرخوانی، معرفی نویسندگان و شاعران به صدا و سیما برای مصاحبه، برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان از سوی انجمن‌های ادبی استان، از جمله برنامه‌های پیشنهادی این روز هستند.

وی ادامه داد: همچنین در تمام شهرستان‌های لرستان فعالیت‌های مختلف به این مناسبت در قالب جلسات ادبی، تجلیل از مولفین و و رونمایی کتاب برگزار می‌شود.

در ادامه کارشناسان طرح‌های پیشنهادی خود را به منظور هر چه بهتر برگزار شدن روز قلم مطرح کردند.

به گزارش ایبنا، روز چهاردهم تیر ماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز قلم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها