یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی کافی نیست

خراسان جنوبی _ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۲ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی وجود دارد که با توجه به جمعیت، نیاز به افزایش تعداد این مراکز در استان است.

مهدی مظهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: در استان ۱۲ مرکز ثابت کانون پرورش فکری و ۸ مرکز سیار شامل ماشین‌های مجهز به کتابخانه برای رفتن به روستاها و مناطق شهری محروم وجود دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: در جریان فعالیت‌های کانون ۶۲ برنامه و حوزه مختلف پوشش داده می‌شود که محور همه برنامه‌ها کتاب است.

وی گفت: آموزش رسمی کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش و بخشی از آموزش غیر رسمی آنها با کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که برنامه‌های کانون در سطح‌بندی سنی طراحی شده و به تمام کودکان و نوجوانان خدمت رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای ما در کانون‌های پرورش فکری بسیار کم است، اظهار کرد: اما همکاران ما در استان با تمام توان و بازدهی ویژه در حال فعالیت هستند و با هم افزایی از منابع محدود بهترین بهره را می‌گیریم.

مظهری گفت: در مرکز استان ۳ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که با توجه به شاخص جمعیت نیاز به ۱۲ مرکز داریم؛ مرکز شماره ۴ در مهرشهر به زودی راه‌اندازی می‌شود و پیگیریم که برای راه‌اندازی مرکز شماره ۵ نیز به ما زمین داده شود.

وی افزود: در صورتی که تعداد مراکز ثابت به ۵ برسد باز هم کمبود ۷ مرکز ثابت در بیرجند احساس می‌شود.

مظهری گفت: در دیگر شهرستان‌های استان نیز به تأسیس مراکز ثابت نیاز داریم که برای عملیاتی شدن آن به کمک نمایندگان مجلس نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها