یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
مصائب یک فیلم‌ساز مستقل گلستانی روی پیشخان آمازون قرار گرفت

گلستان- کتاب «در میان تپه‌ها؛ مصائب و تجربه‌های یک فیلم‌ساز مستقل» به قلم محمدرضا کیوانفر، فیلم‌ساز و نویسنده گلستانی توسط انتشارات فرانسوی استوریا منتشر و روی پیشخان فروشگاه بین‌المللی آمازون قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب «در میان تپه‌ها؛ مصائب و تجربه‌های یک فیلم‌ساز مستقل» اثری تجربه‌محور است که محمدرضا کیوانفر، فیلم‌ساز و نویسنده گرگانی و گلستانی، تجربه شخصی خود و درس‌هایی که از استادش و کارگردان فقید سینما، عباس کیارستمی آموخته را با قلمی شیوا با مخاطبش در ۲۶۲ صفحه به اشتراک گذاشته است.

کیوانفر در این کتاب که به زبان انگلیسی توسط انتشارات فرانسوی استوریا روانه بازنشر شده و هم‌اکنون روی پیشخان فروشگاه بین‌المللی آمازون قابل خریداری است، درباره یکی از آخرین ساخته‌های خود که عنوان کتاب نیز برگرفته از آن است، صحبت کرده است.

او در این کتاب در مقام یک کارگردان مستقل درباره فیلمش «در میان تپه‌ها» که داستان یک سربازمعلم بوده که برای آموزش به بچه‌های عشایر به مناطق مرزی اعزام شده است، سخن می‌گوید. اثری که در آن عباس کیارستمی به‌عنوان مشاور اصلی کارگردان، یکی از آخرین حضورهای رسمی خود را پیش از چشم بربستن از جهان داشته است.

فیلم یاد شده در جشنواره‌های سینمایی بسیار معتبر بین‌المللی نیز به نمایش درآمده که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های بوسان کره، گوتنبرگ سوئد، وزول فرانسه، مینا هلند، بارسلون اسپانیا، کازان روسیه اشاره کرد.

به گفته مؤلف «در میان تپه‌ها؛ مصائب و تجربه‌های یک فیلم‌ساز مستقل» در طراحی جلد این اثر از فناوری واقعیت افزوده بهره گرفته شده که این بخش توسط شرکت بین‌المللی Kam AR Tech در دو کشور آمریکا و امارات انجام شد و پلانی بسیار زیبا از فیلم در میان تپه‌ها در این بخش قابل مشاهده است که در آن کیوانفر نمایی پرآوازه از سینمای عباس کیارستمی (تک‌درخت و جاده زیگزاگ) را به شکلی خلاقانه مورد اقتباس و بازآفرینی قرار داده است.

همچنین در توضیح این کتاب عنوان شده است که تهیه‌کنندگان بین‌المللی کتاب سعید خاورنژاد (کیوریتور هنری و مدیر اجرایی انستیتوی کانادایی-فرانسوی SAFPEM)، پاسکال بنبریک، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فرانسوی و مدیر انتشارات استوریا و محمدرضا کیوانفر در چهار کشور فرانسه، کانادا، انگلستان و ایران بوده‌اند.

به گزارش ایبنا، محمدرضا کیوانفر متولد ۱۳۶۳ در گرگان، فیلم‌ساز، عکاس و مدرس دانشگاه در رشته سینما و عکاسی و برنده جایزه بهترین فیلم سینمایی از جشنواره مینا هلند ۲۰۲۰، تی یو اف اف کانادا ۲۰۱۴ و شیکاگو آمریکا ۲۰۱۴ و منتخب جشنواره‌های فیلم بوسان کره، گوتنبرگ سوئد، کازان روسیه، وزول فرانسه، بارسلون اسپانیا، هاینیان چین و بیش از ۳۰ جشنواره جهانی فیلم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها